Kola Author 2014

Author 2014 - příjemné překvapení

Jako každým rokem touto dobou bývám účasten představení nové kolekce kol Author a Agang na sezónu následující. S potěšením musím konstatovat, že konstruktéři od Authoru odvedli velký kus práce. Dobré práce.

 

Charisma

 Rám pro Charismu 77 (A úroveň karbonu)  váží 0,99 kg , vidlice 0,49 kg, rám pro Charismu 66 (B úroveň karbonu) váží 1,07 kg, vidlice 0,58 kg.

Pro rok 2014 přichází Author s novou platformou silničních karbonových rámů. Osvědčená geometrie zůstala stejná, ale došlo k redukci hmotnosti, vedení bovdenů rámem je samozřejmostí, výrazně zmohutněla partie kolem středového složení, komfort jezdce již nemají na starosti prohnuté zadní vzpěry, ale karbonová sedlovka menšího průměru a design? Kdybych nesedlal skoro nové GT Carbon PRO, tak do Charismy určitě jdu :-) TF. Charisma se vyrábí v provedení jak pro mechanické, tak pro elektronické řazení ve 4 modelech (Shimano 105 2x10, Shimano Ultegra 2x11, Shimano Ultegra Di2 2x11 a Shimano Dura ace 2x11) ve velikostech 480-580 mm.

  • Rám pro Charismu 77 (A úroveň karbonu) váží 0,99 kg , vidlice 0,49 kg,
  • rám pro Charismu 66 (B úroveň karbonu) váží 1,07 kg, vidlice 0,58 kg.

Masívní nástup 27,5

Tento zatím poněkud diskutabilní, často nazývaný kompromisní rozměr má podle některých zastánců nesporné výhody a to jak vzhledem k tradičním šestadvacítkám, tak ke kolům devětadvacetipalcovým.

 

27,5" vs 26"

  • vyšší stabilita
  • lepší průchodnost terénem
  • nižší valivý odpor
  • lepší trakční vlastnosti - lepší přenos síly a lepší rozložení hmotnosti.

 

27,5" vs 29"

  • lepší ovladatelnost
  • jednodušší design v případě konstrukčního řešení celoodpružených rámů
  • přesnější ladění kinematiky FSX rámů

A to jsou důvody, proč se Author pustil do výroby sedmadvacetipalcových kol takřka bezhlavě. 

Příjem kol do servisu omezen

Příjem kol do servisu omezen

Příjem do servisu doporučujeme objednat telefonicky předem.

Máme sjednané zakázky na více než dva týdny dopředu.

Děkujeme za pochopení.

 

Hardtaily Author 27.5 a nová platforma duralových rámů

Modely AUTHOR Egoist, Vision, Spirit a Context budou mít pro rok 2014 lukovitě prohnutou horní rámovou trubku

Kromě nového rozměru pneumatik přichází Author i s novou platformou pevných duralových rámů vyrobených z osvědčeného materiálu dural 6061. Modely Egoist, Vision, Spirit a Context budou mít pro rok 2014 lukovitě prohnutou horní rámovou trubku, tedy tvar vycházející z karbonových rámů 26" 3. generace, jsou tedy jejich zdařilou duralovou replikou. Horní a spodní rámová trubka je hydroformně tvarována technologií, kterou Author označuje jako Author hydroform technology. Egoist a Vision se pyšní 3x zeslabovanými trubkami, Context 2x a pro modely Spirit a Pegas zbyly už jen trubky nezeslabované.

 

Nejlevnějším pevným kolem 27,5" se stal Pegas. Duralový rám, mechanicky uzamykatelná vidlice, Shimano Acera 3x8 a hydraulické kotoučovky Tektro HDC 300 za 14.590,-Kč.

FSX 27,5"

FSX 27,5"

Další novinkou je celoodpružený trailbike na kolech 27,5". Docela by mě zajímalo, jak probíhalo zákulisní vyjednávání o vzniku zcela nového modelu Epoque, neboť není žádným tajemstvím, že tenhle sedmadvacetipalcový rám vypiplala k dokonalosti skupina lidí kolem Járy Spěšného pro svou značku AGANG.
V originále dostalo kolo název Patriot, navíc na spodní rámové trubce je "vytetována" mapa Evropy s maličkatou českou republikou. Myslím, že budoucí majitelé mohou být na tento stroj právem hrdí, neboť byl kompletně vymyšlen českými hlavami a název Patriot k němu sedne jako p.... na hrnec.

Na fotce vpravo detail mapy na rámu kola AGANG Patriot.

A tady je ON - Author Epoque 27,5

Epoque se bude vyrábět ve dvou variantách Epoque 1.0 za 41.990,- a Epoque 2.0 za 56.990,- kč.

Zatímco AGANG Patriot disponuje zdvihem 140 mm, AUTHOR Epoque se musel smířit se zdvihem jen 120 mm a stal se vlastně ekonomickou variantou celoodpružené sedmadvacítky.

Epoque se bude vyrábět ve dvou variantách Epoque 1.0 za 41.990,- a Epoque 2.0 za 56.990,- kč.

Hardtaily Author 26

Nabídka šestadvacetipalcových kol poněkud zeštíhlela, což koresponduje se světovým trendem, nicméně stejně jako u sedmadvacítek dostala střední třída kol (Traction a Instinct) nové hydroformně tvarované rámy, v nabídce zůstávají špičkové celokarbonové rámy vyvinuté v loňském roce ve spolupráci s desinérem firmy Volkswagen, panem Pavolem Sajtákem, tedy Introvert, Sector, Master, Revolt a Modus.

 

v nabídce zůstávají špičkové celokarbonové rámy vyvinuté v loňském roce - Author introvert

Na obr. celokarbonový Author Introvert, vidlice FOX Float 100 mm s dálkovým ovládáním, kompletní Shimano XTR 2x10, nová zapletená kola Mavic Crossmax SLR, kevlarové bezdušové pláště GEAX BARRO RACE 26x2.O ... za 115.000,- peněz.

ASL Author sport Lady

ASL Author sport Lady

V kategorii kol pro sportovně orientované cyklistky je Author tradičně silný a proto je vcelku samozřejmé, že nové duralové hydroformně tvarované rámy se objeví i v kategorii MTB ASL 26". Nový rám dostaly modely Instinct ASL a Traction ASL, tvarově sice stejné s pánskými šestadvacítkami, ale s dámskou geometrií a designem.

 

Změny se nevyhnuly ani levnějším modelům Solution ASL a Basic ASL, které mají nově konvexně prohnutou horní rámovou trubku, nová sedla, řídítka a představce. Vlevo Basic ASL, rám Alu 6061, uzamykatelná vidlice RST GILA TNL, Shimano Alivio / Acera 3x9 rychlostí, cena 13.990,- Kč.

Za zmínku stojí, že stejně konvexně prohnutou horní rámovou trubku dostaly i rámy ASL crossové řady.

Za  zmínku stojí, že stejně konvexně prohnutou horní rámovou trubku dostaly i rámy ASL crossové řady.

Co zaujme na první pohled, jsou velmi decentní barevné kombinace bez kytiček a kudrdlinek. V kategorii Cross ASL nehledejme ani duralové hydroformně tvarované rámy, natož rámy karbonové. Na snímku Stratos ASL

Ultralehké čtyřiadvacítky Sonic a Ultarsonic

Ultralehké čtyřiadvacítky Sonic a Ultarsonic

Třikrát zeslabovaný, hydroformně tvarovaný rám Alu 6061 s kónickou hlavovou trubkou (1,5" tapered head tube) - ano to jsou použité technologie rámů pro dětská kola Author Sonic a Ultrasonic. Hlavním cílem bylo vyrobit dětské kolo co nejlehčí, připravené pro osmileté závodníky. Dokážu si představit, jak nadšení otcové budou tato kola dále vylepšovat, odlehčovat a do nekonečna "tunit". Oba modely jim k tomu poslouží jako výborný základní kámen. Model Sonic disponuje vzduchovou vidlicí RST FIRST Air 60mm , model Ultrasonic má vidlici pevnou, duralovou.

Stálice Mirage

Stálice Mirage

Trochu ve stínu zůstává tradičně nejprodávanější čtyřiadvacítka, a sice Mirage, která má rám nezeslabovaný, ale též lukovitě prohnutý, tvarově shodný s výše uvedenými modely, vidlici RST CapaT24 50mm a cenovku 10.990,- Kč.

Vpravo detail rozšiřované hlavové trubky a navazujících hydroformně tvarovaných trubek rámu Mirage.

Pozdě, ale přece. Elektrokola Author

Pět minut po dvanácté přichází Author s vlastními modely elektrokol Element a Elektra.

 

Za základ nových elektrokol posloužily prověřené tourinové rámy používané na kolech Triumph a Dynasty.

Za základ nových elektrokol posloužily prověřené tourinové rámy používané na kolech Triumph a Dynasty.

"Elektrifikace" se neobešla bez dodatečných pevnostních a designových úprav, takže s původními rámy mají Elektra a Element společný pouze vzhled. Author se nevydal cestou nejnižší ceny (neznačkové baterie, jeden PAS senzor na klikách a cena do 25 000,- kč) ale použil dvousenzorový systém japonské značky Suntour, baterii Sanyo 36V , 8AH, motor Suntour 250W, tedy systém, který kromě otáček klik sleduje i kroutící moment na klikách a podle energie vynaložené samotným cyklistou, reguluje výkon motoru, čímž je dosaženo výrazně vyššího dojezdu (až 90 km) , než dosahují elektrokola s jediným pohybovým senzorem. Cena elektrokol Elektra a Element je stanovena na 34.990,- Kč

Máme bezpečné připojení https 

Bezpečný nákup díky šifrovanému připojení SSL

Co znamená https a SSL?

 

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info