GT FURY Downhill Bike of the Year 2013

Za jednu sezonu získalo GT Fury tolik ocenění a výher, co se ostatním nepodaří za celý svůj život.

13 vítězství, 1 titul mistra světa, 1 titul vítěze světového poháru, 1 vítězství na RedBull Rampage.

K tomu bylo navíc GT Fury oceněno největším světovým MTB serverem Pinkbike.com jako „Nejlepší downhillové kolo roku 2013".

 

Pinkbike Gear Awards 5. ledna 2014:

Z našich poznatků vyplývá, že velká většina našich čtenářů tráví mnohem více času na středně zdvihových trailových kolech, než na opravdových sjezdových mašinách. To ale rozhodně neznamená, že tato ultra specializovaná, vysoko zdvihová kategorie nedostane hlavní prostor při vyhlašování letošních cen Pinkbike. Koneckonců co vás zajímá více? Čtení o nové a neobyčejně praktické Toyotě Corolla, nebo to, jak se řídí v maximální rychlosti Pagani Huayra za 1,2 milionu dolarů? Zaměníme velký článek o Huayře s krátkým odstavcem o zavazadlovém prostoru Toyoty? Díky moc, ale to opravdu nechceme, i když šance řídit takto ojedinělé auto je téměř nulová. Funkčnost je totiž tak nudná, když se porovná s radikálním výkonem.

GT FURY nejlepší downhillové kolo roku

Takže i my jsme tu s kolem, které si hned v první sezoně vydobylo svůj úspěch pod „Vulkánem" (Dan Atherton) a jeho téměř nezastavitelnou sestrou. Podle většiny lidí je GT Fury jediným kandidátem na korunu pro krále downhilového světa. Naše rozhodnutí ale není založeno pouze na závodních výsledcích, ale především na jízdních vlastnostech. Zajímá nás, jak se kolo chová i pod průměrným jezdcem či závodníkem. Toto by mělo daleko více ovlivnit rozhodnutí o vítězi, než pouze čisté výsledky. Koneckonců to, že Gee Atherton jezdí časy, kterými se řadí mezi nejlepší jezdce světa, neznamená, že jeho oř je ten nejlepší. Znamená to pouze to, že tomuto elitnímu jezdci pomáhá kolo ušetřit pár desetin možná i pár sekund v maximálně tří minutovém závodě. A právě schopnost dodat tuto malou, ale významnou výhodu, je klíčem k úspěchu. Je takové závodní kolo ale také dobré pro ostatní jezdce, kteří stejnou vzdálenost pojedou o minutu déle? GT Fury se svými 220 mm zdvihu je v tomto ohledu neuvěřitelně schopná zbraň. Se svojí neuvěřitelně intuitivní geometrií a kvalitním tlumením opravdu umožní jezdit amatérským závodníkům rychleji. A to je také důvod, proč je GT Fury v našem hledáčku nejlepších kol roku 2013.

Pojďme se ještě v krátkosti zastavit u historie. V okamžiku, kdy se sourozenci rodiny Atherton podepsali na tečkovanou čáru sponzorské smlouvy, se GT zavázalo k vytvoření zcela nového kola. Všichni tři dokonce tolik věřili ve schopnosti svého nového zaměstnavatele dodat svěží a přesvědčivý produkt, že jim nevadilo strávit celý rok na předchozím modelu Fury. Tedy na kole, které bylo tou dobou již pozadu, především co se týče své geometrie. Jejich víra byla dozajisté odměněna daleko za jejich očekávání. Hned po představení nové Fury dosáhli Gee i Rachel špičkových výsledků. Vítězství přišla v pravou chvíli, a jistě není přehnané tvrdit, že lidé v GT měli po celou závodní sezonu 2013 důvod k veliké radosti, a to i přesto, že rok neskončil na tak, jak všichni včetně nás po několika prvních kolech světového poháru očekávali. Gee nezískal díky chybě v Norsku celkové vítězství ve Světovém poháru. To si tak odvezl díky výhrám v posledních dvou závodech a nádherném finiši světového poháru mentálně silný a neuvěřitelně rychlý Steve Smith. Ale i tak Athertonova dominance a pohoda na zbrusu novém kole jasně vypovídá o tom, co bylo GT schopno vytvořit. Také nemůžeme pominout úspěchy Rachel, kdy její jasný náskok na zbytek ženského startovního pole zůstal zdravě konzistentní. Vítězství pro GT ale nepřicházelo pouze z trati vymezené páskou. Kyle Strait dojel se svojí novou Fury pro vítězství na Rampage, pravděpodobně nejtěžším závodě v historii MTB. Byl to rok, o kterém marketingová oddělení sní. Mít své top jezdce na stupních vítězů největších závodů roku překoná jakkoli chytře vymyšlenou reklamní kampaň. Je to jeden z těch případů, kdy činy mluví za slova.

GT FURYY nejlepším downhillovým kolem roku

zdroj pinkbike.com

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení