kola GT 2011

GT - dnes už klasická biková značka, která figuruje ve světě již od roku 1974, kdy dala světu první BMX a později stála u zrodu mountainbikingu, obohatila bikový svět mnohými technologickými hity, které vedly k její velké oblíbenosti a v neposlední řadě k výrazné odlišnosti od ostatních bikových značek. Na co se tedy můžeme těšit?

 

Nejzajímavější novinkou je použití nového karbonu označeného jako F.O.C. Ultra. Nová technologie umožní výraznou úsporu hmotnosti oproti stávajícím karbonovým rámům, ale bude zatím použita pouze u XC highend modelů Zaskar.

4 x 29

GT rozšiřuje nabídku 29" biků hned ve čtyřech modelových řadách a poprvé uvádí na trh celoodpružený model postavený na bázi 29" kol. Z jediného devětadvacetipalcového Zaskara se tak nabídka rozšířila čtyřnásobně a představen byl i na nový karbonový hardtail.

 

Nelze přehlédnout nové módní barvy u celoodpružených modelů, nový rám na karbonovém Zaskaru, nové trendy v řadě Avalanche. Kola GT jsou pro následující sezónu 2011 rozdělena do tří skupin podle využití a cílové skupiny bikerů – Gravity, All Mountain a Endurance.

.

Gravity

Jak název napovídá, skupina Gravity obsahuje biky libující si především v jízdě z kopce.
Na vrcholu stojí karbonový sjezďák Fury (WorldCup, se kterým letos vyhrál Marc Beaumont světový pohár ve Val di Sole a Team) s 229 mm zdvihu. Dalším členem Gravity party je freeridový Ruckus (1.0 a 2.0) se 180 mm nad oběma koly, novinkou je bike Distortion se 112 mm nad zadním a 140 mm nad předním kolem a hardtaily La bomba (dual a 4X) a Ruckus HT.
 

GT Fury Carbon DH World Cup Bike 2011

video z výstavy 00.00.35

no alt

All Moutain

Název sám velice přesně napovídá jaká kola patří sem – hravé biky do těžšího terénu, sem se zkrátka schovaly enduro, all mountain a trail biky.
Základními členy party jsou Force (trojice karbonových a trojice duralových kolegů) disponující zdvihem 150mm, Sensor 26“ (čtyři modely a 100mm zdvihu) a nově i v 29“ verzi – což je první GT full na velkých kolech. Sensor se stává nástupcem Marathona, který už v sezóně 2011 nebude mezi modely figurovat.
A skupinu uzavírá HT Avalanche, který dostal do vínku vyšší zdvih a to ho posunulo více do freeridu a ukončilo tak jeho XC kariéru.
 

Endurance

Zde jsou biky určené pro závodní XC ježdění a dlouhé vzdálenosti. Hlavní hvězdou je Zaskar, který na trhu figuruje již od roku 1991, kdy se stal odolným „kolem pro všechno“…skákání, dropy, drsnou jízdu lesem i závody.
Dnes je Zaskar legendou, vyráběnou jak v karbonovém, tak duralovém provedení – zde nastupuje na místo Avalanche, který už patří mezi All Mountainy. Nejnižším stupínkem Endurance party jsou hardtaily Aggressor.
Pro sezónu 2011 GT výrazně rozšířilo portfolio 29“ biků. Kromě karbonového Zaskara a fulla Sensora přichází GT se znovuzrozeným modelem Karakoram, který povstal z popela devadesátých let, aby reprezentoval novou řadu biků velkých obručí.
 

Design 2011

Celkově se design GT vydalo odlišným směrem než v předchozích letech. Jde cestou výrazných barevných kombinací, které zaujmou na první pohled (ovšem, ne všichni chtějí být se svým kolem vidět na vzdálenost několika kilometrů). U vyšších modelů se často setkáváme s komponenty Crank Bros, které jsou samy o sobě velice nápadité a dohromady tak vytváří barevný koktejl, jehož si nejde nevšimnout. GT 2011 se svezlo i na celosvětové retromódě, ( tzv. 8bit grafika či leštěné rámy, např. nejvyšší karbonový Zaskar se na první pohled tváří jako leštěný dural). Otázkou zůstává, zda-li tuto hru barev přivítají i tradičně konzervativní evropští zákazníci.
  

 

První trail na kolech GT 2011

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení