Kola GT 2014

Nová technologie odpružení AOS a tři zcela nové platformy: Fury, Force a Sensor.

Testování nové platformy GT

Dva roky vývoje pod taktovkou Petera Denka a utajeného testování v Německu továrními jezdci v čele s Hansem Reyem a Danem Athertonem vyústilo v uvedení zcela nových platforem celoodpružených kol GT Fury, Force a Sensor.

Namísto I-drive se nyní budeme setkávat s pojmy "Path link, AOS a C.O.R."

 

Fury

GT Fury DH - nový duralový rám s moderní geometrií  revoluční ID odpružení - o 300 g lehčí než předchozí karbonový

Fury (DH)
dostává do vínku nový rám s revoluční geometrií, osvědčeným ID odpružením a prodlouženým rozvorem. Karbonový rám je o 300 g lehčí, než u předchozí verze, v duralu je váhová úspora rovných půl kilogramu. Ve sjezdu se budou hodit silné brzdy s 203 mm kotouči, 785 mm široká řídítka, padesátimilimetrový představec kompenzující delší rozvor a v neposlední řadě stopětašedesátimilimetrové kliky s převodníkem 36 zubů.

 

 Force

Nový GT Force (all moutain): Nový FOC Ultra Carbon rám s dutými hlavními čepy, zdvojenými průmyslovými ložisky v zadní stavbě AOS - angle optimized suspension

Force (all moutain):

  • Nový FOC Ultra Carbon rám s dutými hlavními čepy, zdvojenými průmyslovými ložisky v zadní stavbě
  • AOS - angle optimized suspension
  • prodloužená přední část rámu, delší rozvor a snížené těžiště pro lepší ovládání a stabilitu
  • hmotnost rámu s tlumičem 2.891g
  • bezdušové pláště 650B
  • vidlice se zvihem 150mm, průměr nohou 34 mm, pevné osy 12x142, kotouče 180mm
  • teleskopická sedlovka, převody 3x10, široká řídítka 760mm

 

Sensor

 

GT Sensor 2014 v testu časopisu Velo 7/2013: „hravý, ovladatelný a přitom jistý ve vysokých rychlostech, neuvěřitelně citlivý a přitom výkonný. Klobouk dolů chlapci z GT!“

Sensor (trail) 

  • Nový rám 130mm FOC Ultra carbon (2.721g s tlumičem, 3.381g v provedení alu)
  • AOS - Angle optimized suspension
  • Duté hlavní čepy, zdvojená ložiska
  • na kolech 27,5", většina modelů v bezdušovém provedení
  • lehké brzdy se 180 mm kotouči, široká 740 mm řídítka, teleskopické sedlovky


Verdikt testu v časopisu VELO 7/2013: „hravý, ovladatelný a přitom jistý ve vysokých rychlostech, neuvěřitelně citlivý a přitom výkonný. Klobouk dolů chlapci z GT!"

Co znamená Path link, AOS a C.O.R.? Proč 27,5?

Co znamená Path link, AOS a C.O.R.? Proč 27,5?

 

Zatímco Fury zůstává na rozměru 26", obě nové platformy Force a Sensor spoléhají na nový rozměr 27,5", chcete-li, tak 650B.

 

GT uvádí, že opakované testování dokázalo, že pro celoodpruženou platformu Angle Optimized Suspension je velikost kol o rozměru 27,5"(650B) ideální.

C.O.R.

C.O.R.

Nová kola GT budou od nynějška označena logem C.O.R. – centered on rider. Stručně řečeno jde o pojmenování potřeb konkrétních skupin cyklistů a podle nich GT vytvořilo odpovídající kola, a to nejen zdvihem a konstrukcí, ale také vybavením.

U jednotlivých kategorií se nyní budou pro názornost objevovat kreslené postavičky.

Na postavičky pro kategorie BMX, Cross, Urban nebo Road GT zapomnělo.

 

Nová kola GT budou od nynějška označena logem C.O.R. – centered on rider.

AOS

AOS

Za zkratkou AOS se skrývá kompletně nový systém odpružení použitý na rámech Force a Sensor, obojí postavené na kolech rozměru 27,5".

Systém odpružení, který přináší bezkonkurenční výkon při šlapání a pružení díky:

• velikosti kol 27,5"
• nájezdovému úhlu na překážku
• ideálním poměrem přenášených sil
• vynikající zpětné vazbě pružení

Path link

Path link

Path Link se stává synonymem pro zcela přepracované odpružení, jehož základem je sice stále plovoucí střed, ale vlastní přepákování je na rozdíl od I-drive zcela jiné.

Path Link - jakési duté vahadlo svařené ze dvou CNC obrobených odlitků, jenž v sobě skrývá osu šlapacího středu. V horní části je spojeno s tlumičem, střední část je spojena s předním trojúhelníkem a dolní část s řetězovými vzpěrami.

Path link, stejně jako starý dobrý I-Drive zajišťuje, že při propružení se neprodlužuje vzdálenost mezi šlapacím středem a osou zadního kola.

2 roky utajeného testování GT přineslo ovoce

6 čepů, 8 kuličkových ložisek

6 čepů, 8 kuličkových ložisek

 

Zapracováním path linku do systému odpružení přibylo několik čepů a zadní stavba již není z jednoho kusu, jako dříve, ale spoléhá na samostatné horní a spodní vzpěry. Zejména horní vzpěry překvapí enormní robustností, zajišťující maximální tuhost. V čepech zadní stavby nehledejme kluzná pouzdra (ty má pouze tlumič), ale průmyslová kuličková ložiska a pro větší zatížení hned dvě na každé straně.

Hlavní čep zadní stavby je umístěn vysoko nad převodník.

Hlavní čep zadní stavby je umístěn vysoko nad převodník.

 

Toto řešení není bezdůvodné, když se podíváme na trajektorii zadní stavby při nárazu zadního kola na překážku, zjistíme, že zadní stavba ustupuje šikmo vzhůru, což je optimální pro průjezd terénem.

Hlavní konstruktér vysvětluje

Hlavní konstruktér vysvětluje

"Od chvíle, kdy přišly na trh devětadvacítky, trvalo několik let, než se podařilo konstruktérům vyladit jejich geometrii. My jsme nechtěli v případě sedmadvacítek čekat několik let. Proto jsme vytvořili a současně upravovali několik prototypů našich nových GT trail a allmountain biků a výsledek jsou dvě zcela nové modelové řady Force a Sensor," říká hlavní konstruktér CSG Peter Denk.

 

Na práci „AOS" se podívejte na přiloženém videu.

no alt

Opravdu nové a revoluční?

GT opět dokázalo, že je značkou, která nekopíruje ostatní, ale jde vlastní cestou. Na poli odpružení, kde téměř všechny jednoduché konstrukce již byly patentovány, oprášilo svůj vlastní 20 let starý koncept RTS, přemístěním ložisek středového složení do vahadla vyřešilo problém ztát při šlapání a po dlouhodobém ladění, testování a nezbytném "public relations kolotoči" obohatilo bikový svět o další skvělý bonbónek.

 

Systém RTS – GT se v roce 1993 stává vedoucím ve vývoji celoodpružených kol. Jako vůbec první na světě přichází GT s rámy se zadním tlumením přesahující magickou hranici 10 cm.

GT RTS z roku 1993 :)

GT 2014 v akci

GT (dovozce firma Aspire) je partnerem Rychlebských stezek a tak nepřekvapí, že na promo videu z letošního podzimu uvidíte v akci právě nová kola GT sensor Pro a GT Sensor Carbon Pro 2014. Pěknou podívanou :

no alt

Prohlédněte si náš nový katalog kol GT bicycles 2014

(ať máte o čem přemýšlet :)

Máme bezpečné připojení https 

Bezpečný nákup díky šifrovanému připojení SSL

Co znamená https a SSL?

 

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení