cykloset Chariot

Cyklistický set (Cycling kit)

Cyklistický set (Cycling kit)

 

 

Jedná se o rameno z hliníkové slitiny, které pomocí speciálního kloubu s pojistnou závlačkou připevníte k rámu svého kola. Z kočárku v mžiku uděláte přívěs za kolo.

Upozornění:
Stránky o cyklopřívěsech neaktualizujeme, neboť vozíky a náhradní díly k nim už jen doprodáváme. Stránky jsme vytvořili v letech 2009-2017, kdy jsme se cyklovozíkům aktivně věnovali a vyráběli k nim vlastní příslušenství. Texty jsme nesmazali, neboť podle našeho názoru obsahují užitečné informace. Děkujeme za pochopení.

Součástí tohoto setu je kromě již zmíněného ramene:

  •  bezpečnostní rychloupínací táhlo (prodloužené o 10mm)
  • sada odrazek na přívěs a do výpletů kol
  • bezpečnostní praporek
  • závěs (hitch) neboli jamka připojovacího kloubu

Bezpečnostní rychloupínací táhlo je zvláště důležité, neboť jamka kloubu se umísťuje právě pod matici rychloupínacího táhla a to tím pádem musí být minimálně o 5mm delší, než táhlo původní. 

Je možné, že vaše původní táhlo disponuje onou pětimilimetrovou rezervou a proto v případě nákupu připojení na druhé kolo (hitche) nebudete muset druhé bezpečnostní táhto dokupovat 

 Na obrázku je táhlo včetně závěsu (hitche)

Jak připojit vozík za kolo s pevnou osou?

Pokud není zadní nába kola, za který hodláte připojit vozík, vybavena klasickým rychloupínákem, budete pravděpodně potřebovat některý z adaptérů, kterým nahradíte stávající tzv. pevnou osu a na tento adaptér přišroubujete upínací mechanismus ( závěs, nebo táké hitch) pro vozík. Adaptéry jsou určeny pro závěsy THULE-CHARIOT, ale lze je použít pro závěsy CROOZER, možná o jiné.

jak připojit cyklovozík za kolo s pevnou osou

Jak vybrat vhodnou osu?

Nejčastěji jsou sportovní kola vybavena pevnou osou 12 mm se závitem na jedné straně. Osy se liší délkou, stoupáním závitu a dosedací plochou, která může být rovná, či kónická (Syntace X-12). U zatím dostupných adaptérů máme v e-shopu výkres s délkami a stoupáním závitu.

Vhodnou osu vyberete porovnáním osy z vašeho kola s výkresem v e-shopu.

V domácích podmínkách bez měrky na závity může být problém zjistit stoupání závitu, proto uvádím přibližný počet závitů na 10 mm délky závitu, což lze změřit pravítkem:

M 12x1,0 (Syntace) 10 závitů na 10 mm (rovná, nebo kónická dosedací plocha) na fotce vlevo

M12x1,5 (E-Thru) 7 závitů na 10 mm (Shimano)

M12x1,75 (Maxle) 6 závitů na 10 mm

adaptéry thule pro připojení cyklovozíku

Pokud máte osu Syntace (M12x1), můžete se setkat se dvěma provedeními dosedací plochy na druhé straně osy a to rovnou, nebo kónickou, viz následující foto:

 jak vybrat adaptér thule k cyklosetu

Pokud si nejste jisti, zastavte se s Vaší osou u nás v prodejně,

nebo osu vymontujte, položte vedle ní pravítko  a udělejte krásnou detailní fotku, nebo raději dvě, ty nám pošlete na tomas@velofiala.cz , změřte délku osy od dosedací plochy až na druhý konec a rozměr připište (z fotky focené zblízka může být údaj na pravítku zkreslený) a my Vám zkusíme adaptér vybrat.

Nechtějte po nás prosím, abychom u výrobce vašeho rámu zjišťovali, jaký závit, jakou dosedací plochu a jakou délku osy má kolo, které vlastníte, na to opravdu čas nemáme.  Děkujeme za pochopení.

 

 

Zobrazit:

A co když mám kolo s takovou zadní osou, na které neexistuje vhodný adaptér?

A co když mám kolo s takovou zadní osou, na které neexistuje vhodný adaptér?

(článek z roku 2015)

Možná máte tu smůlu, že vlastníte kolo s atypickou zadní osou, na které neexistuje vhodný adaptér.

V tomto případě nelze originální set použít.  Zde je řešení, které popsal jeden z našich zákazníků:

Dobrý den,

před nedávnem jsem vám volal o radu s řešením upnutí oje u Chariotu na kolo Specialized, které nemá rychloupnutí zadního kola, ale šroubovanou osu. Po telefonu jsem vám slíbil, že po vyřešení problému pošlu nějaké fotky – slib tímto plním  a v příloze naleznete jednoduché zdokumentování mého řešení na pěti obrázcích.

"Od Specialized jsem zakoupil náhradní nástavec, určený k rychloupnutí horizontálně na rámu kola (cena 1 tis. Kč, vč. DPH).

Jako nejlepší řešení bylo po poradě se zkušeným řemeslníkem zvoleno přeříznutí původního profilu asi 20 cm od konce oje (na straně upínacího kuželu) a nastavení větším ALU profilem (s těsným nasazením, bez větší „vůle"). Přesah většího profilu na každé straně je min. 10 cm – fixace prošroubováním 2x na každé straně (matice s pryžem proti zpětnému povolení + podložka).

Již jsem několikrát vyzkoušel, žádné komplikace nenastaly. Doporučuji oj prodloužit minimálně o 20 cm, aby při prudším zatáčení doprava nemohla nastat kolize mezi ojí a zadním kolem. Jedinou nevýhodou tohoto řešení je osový posun taženého vozíku doleva, tj. při jízdě po silnici je nutné se s kolem držet více vpravo u krajnice.

 

Připojení vozíku Chariot na rámu celoodpruženého kola 29" s pevnou osou púomocí kleštiny. 

 

Hotové řešení: Chariot na celoodpruženém kole 29" s pevnou osou.

Chariot na kole 29

 

Toť vše, třeba bude užitečné i pro další vaše zákazníky ...

Zdravím,

Pavel Klička"

Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti

Přihlášení