Kamenná prodejna: Čistovická 499/54, Praha 6. Otevřeno Po-Pá: 10-18, Čt: 10-20 hod. Tel. 725 729 111
Na servis doporučujeme objednat se telefonicky předem.
U neelektrických kol máme přijaté zakázky na více než 3 týdny dopředu.
U elektrokol je doba kratší. 
Děkujeme za pochopení.

Uvažujete o přestavbě na elektrokolo? Konfigurátor

Vlastníte kvalitní jízdní kolo, na které jste zvyklí a uvažujete o jeho přestavbě na elektrokolo? Jste tu správně. S přestavbou kol na elektrokola máme několikaleté zkušenosti.

Vlastníte kvalitní jízdní kolo, na které jste zvyklí a uvažujete o jeho přestavbě na elektrokolo? .

Pak jsme pro Vás připravili průvodce výběrem vhodné sady elektropohonu.

Komponenty pochází od výrobce elektrokol APACHE, který má s výrobou kol a elektrokol dlouholeté zkušenosti, výrobce, který patří k největším dodavatelům elektrokol v české republice, jako alternativu nabízíme ještě komponenty EV-bike - firmy, která dodává jen stavebnice pro přestavbu kola na elektrokolo. 

Apache nebo EVbike?

porovnání vlastností elektrosad Apache a elektrosad EVbike najdete v článku zde

Nyní k výběru elektrosady od Apache

Nejdříve vyberte typ motoru.

Motor může být umístěn v předním, či zadním kole, nebo v blízkosti středového složení. Každá varianta má nějaké výhody a nevýhody. 

Středový motor

se instaluje na místo stávajícího šlapacího středu. Tím přijdete o možnost používat stávající dvoupřevodník, nebo trojpřevodník. Jednopřevodník na motoru bude hodně vyosen vpravo od rámu (až 15 mm), takže dochází k velkému křížení řetězu na lehčích převodech, navíc je i pravý pedál více vzdálen od rámu než levý. Často je nutné nainstalovat vodítko řetězu, aby řetěz na nejlehčích převodech nespadával, řešíme to ponecháním přesmykače na pevno zaaretovaného na převodníku.

V případě, že zvolíte motor se senzorem točivého momentu (síly, kterou šlapete) získáte účinnější sestavu pohonu a tím se prodlouží dojezd na jedno nabití. Konstrukce se bude blížit provedcení sériových elektrokol. U značkových elektrokol převažuje středový elektromotor se snímači točivého momentu (YAMAHA, BOSCH, SHIMANO, BROSE, PANASONIC, BAFANG)   

Zapletený motor

je dodáván včetně ráfku, jehož velikost si vyberete po rozkliknutí jednotlivé varianty. Výhodou je, že na kole Vám zůstane dvoupřevodník, či trojpřevodník, ale účinnost zapleteného elektromotoru v malých rychlostech (pod 10 km/h) je nižší ve srovnání se středovým pohonem. U motorů s planetovou převodovkou od Apache je účinnost o něco lepší než u motorů od EV-bike.

Taková sestava je ale levnější, než sestava s motorem středovým a tak ušetřené prostředky lze použít na nákup baterie s vyšší kapacitou. Někdy může být zajímavá možnost nahradit přední kolo s elektromotorem za původní přední kolo bez motoru, vyjmout baterii a vyrazit "na lehko" jako před přestavbou.

Sady se zapleteným motorem nabízíme v provedení Basic a Silent. Motory Silent, jak název napovídá, jsou tišší, než základní motory, mají vyšší účinnost a plynulejší rozběh (doporučujeme). To je dáno tím, že jsou napájeny sinusovým průběhem napětí na rozdíl od pravoúhlého průběhu u sady Basic (a dále pak tím, že v motorech Silent jsou umístěny hallovy sondy pro měření polohy rotoru, což umožňuje přesnější řízení napájení motoru) Nabídku doplňuje motor Silent PLUS, u kterého lze zvolit tzv. OFF-ROAD režim, kde v tomto jediném režimu neplatí omezení na 25 km/h a výkon motoru je zvýšen na 350W.

Středový nebo zapletený?

Tato otázka je individuální, většinu starších kol si naši zákazníci nechají přestavět na zapletený motor Silent, středové motory montujeme spíše výjimečně, neboť kdo chce od elektrokola maximum, stejně skončí u sériového elektrokola s originálním středovým motorem, které netrpí výše popsanými neduhy. Třeba u Haibike s Boschem, nebo Yamahou.

Baterie

K jednotlivým sadám můžete zvolit baterii s různě velkou kapacitou umístitelnou do zadního nosiče, nebo do rámu kola. Baterie Vám bude sloužit cca 5 let a v průběhu času bude slábnout. Doporučujeme volit raději vyšší kapacitu baterie, aby byla i po několika letech dostatečně silná. V případě rámové baterie je třeba ověřit, zda se tato vejde do Vašeho rámu a dále je potřeba vědět, že by měla být uchycena ve 3 montážních bodech. Pokud je to možné, pak dva body budou závity pro košík na láhev, třetí je potřeba dodělat (vyvrtání díry do rámu a roznýtování speciální matice je součástí přestavby) Nýtovací matice nejsou vhodné do karbonových rámů.

Ostatní příslušenství

Máte možnost zvolit LED nebo LCD ovládací panel a jako další příslušenství například akcelerátor, USB zásuvku či sadu osvětlení. Za zmínku stojí možnost zvolit silnější nabíječku za příplatek několik stokorun. Standardní nabíječka 2A je v ceně elektrosady.

 

Průvodce

Klikněte na odkaz "konfigurovat elektrosadu", průvodce Vám pomůže vybrat vhodné komponenty a po uložení do systému Vám přijde potvrzení objednávky.

TIP: Sadu nemusíte hned objednávat, ale můžete ji uložit, provádět změny a hlavně vytisknout a třeba v hospodě prokonzultovat s přáteli.

Kopie objednávky přijde i do naší firmy a dle možností Vás budeme co nejdříve kontaktovat, abychom případně objednávku "doladili".

Jedná se zejména o ujištění, zda bude na Vaše kolo pasovat snímač PAS, zda se rámová baterie svou velikostí hodí do rámu, zda jsou vhodně zvoleny délky propojovacích kabelů a podobně. Objednávku lze v této fázi stále upravovat.

Po potvrzení správnosti bude objednávka odeslána k nám na prodejnu, kde také ještě můžeme provést úpravy. Pak bude následovat buď zaslání elektrosady k Vám, nebo montáž v naší dílně. 

V případě potřeby nás kontaktujte na 725 729 111 téměř kdykoliv. 

Druhá možnost je, že nás navštívíte osobně (dejte vědět dopředu, abychom si na Vás rezervovali čas) a celý proces výběru vhodné sady a periferií provedeme společně

Orientační cena:

Nejlevnější elektrosada se zapleteným motorem Basic, baterií 10Ah a ovládacím panelem LED stojí 15.990,- kč.

Montáž sady se zapleteným motorem stojí u nás 2.000,- kč, se středovým 2.300,- kč.

Montáž sady se zapleteným motorem zahrnuje výměnu zadního kola za kolo s motorem, demontáž pláště, duše a kazety z vašeho kola a montáž na kolo s motorem, vycentrování na střed, seřízení brzdy a přehazovačky, montáž ovládacího panelu, senzoru PAS, senzoru rychlosti, vytvoření třetího upevňovacího bodu pro držák rámové baterie, montáž baterie, vedení kabeláže, nastavení a kontrolu. Montáž středového motoru probíhá podobně s tím rozdílem, že namísto seřizování brzd a přehazovačky se řeší případné nežádoucí spadávání řetězu.  

Většina zákazníků dává přednost zapletenému motoru Silent (+2000,- kč) baterii 13Ah (+1000,- kč) a ovládacímu panelu LCD s tachometrem (+1000,- kč). Celkovou cenu může navýšit výkonnější nabíječka, atypický PAS senzor a další volitelné příslušenství.  Taková sestava pak má celkovou cenu včetně montáže kolem 22.000,- kč.

Jak dlouho přestavba na elektrokolo trvá?

Většinou týden. Existuje velká škála komponent, různé průměry kol, různé kapacity baterií, různé displeje... a proto v okamžiku, kdy si se zákazníkem "plácneme" objednáme všechny komponenty, které nám přijdou cca třetí den a pak se hned pustíme do práce. Týden je to i v případě, kdy čekací doba na servis běžných kol je delší, protože přestavby nedělá mechnik M. Bernard, ale T. Fiala. 

 

vyberte si díly na přestavbu kola na elektrokolo Po kliknutí na červené tlačítko budete přesměrováni do konfigurátoru Apache, kde si můžete zkusmo poskládat elektrosadu, uložit, vytisknout, prodebatovat s přáteli, případně opět pozměnit a na závěr třeba rovnou objednat. 

A jak může dopadnout přestavba na elektrokolo?

 

Před tím a potom

Jistě jste se již setkali s televizními pořady, kde stylista nejdříve prezentuje dámu ve středních letech s nemožným účesem a pak během televizní show vykouzlí dílo, nad kterým se tají dech.  

 

My tohle děláme s jízdními koly ve středních letech jako na běžícím pásu. 

"PŘED TÍM"

Takhle například vypadalo lehké MTB kolo Giant 29" s pevnou vidlicí před naším zásahem:

Přestavba na elektokolo - před tím

Požadavek zákazníka byl:

  • trochu silnější motor,
  • trochu silnější baterka
  • hlavně kolu "neubížit" po estetické stránce,
  • zachovat možnost umístění košíku na láhev
  • přípomoc motoru nad 25 Km/h (to je legální jen mimo veřejné komunikace)

Neublížit po estetické stránce

Tento Giant má na spodní rámové trubce plastový kryt navazující na blatníček, ve kterém jsou schovány bovdeny a hadice, tak jsme tam schovali i kabel k displeji. Dále jsme se snažili pohrát si s kabeláží tak, aby co nejméně rušila celkový vzhled kola.

"POTOM"

přestavba na elektrokolo - potom

"Trochu silnější baterie"

Baterii jsme zvolili rámovou R7 13Ah (500Wh) pod níž je v držáku schována řídící jednotka s chladičem. Standardní baterie bývá 10Ah, dá se ale objednat i s kapacitou kolem 20Ah. U baterie 13 Ah má dodavatel Apache aktuálně příznivou cenu, neboť je o 1000,- kč dražší, než 10Ah a o 3000 levnější, než 16Ah (*únor 2019)

přestavba na elektrokolo rámová baterie R7 36V 13AH

Práce s těžištěm

Mohli jsme baterii namontovat výše, aby se daly využít závity na košík na svislé rámové trubce, ale dohodli jsme se, že bude lepší kvůli co nejnižšímu těžišti umístit baterii co nejníže a pro košík použít držák s objímkou od SKS (na fotce zatím košík není namontován). 

Silnější motor s rychlostí nad 25 km/h

Standardní motory pro elektrokola mají dle normy EPAC omezen výkon na 250W a rychlost přípomoci na 25 km/h. Dle české vyhlášky však lze pro kola s pomocným motorkem vybavit výkonem až do 1 kW, max rychlost 25 km/h však stále platí. 

Po dohodě se zákazníkem jsme použili motor Bafang od Apache s označením SILENT PLUS. Tento motor v kombinaci s příslušnou řídící jednotkou má standardní výkon 250W s limitem 25 km/h, ale umožňuje přepnutí do tzv. OFF-ROAD režimu, kde disponuje výkonem 350W a omezením do 35 km/h. Myšlenka je taková, že režim OFF ROAD uživatel zapne tehdy, když se nachází mimo veřejné komunikace.

přestavba na elektrokolo motor silent plus 350W

 

Boj s kabeláží

Kabely od periferií jsou vždycky o něco delší a je potřeba je někam umístit, pokud možno tak, aby nevzniklo "vrabčí hnízdo".

přestavba na elektrokolo boj s kabely

Snímač rychlosti

U přestavbových sad s motorem Basic a s ovládacím panelem tvořeným svítivými diodami není snímač rychlosti potřeba. V tomto případě má kolo plnohodnotný LCD displej s funkcemi tachometru, proto bylo potřeba umístit snímač rychlosti na zadní stavbu rámu. Na fotce je vidět i konektor kabelu vedoucího k motoru. Když píchnete, odpojíte kabel a zadní kolo bez problémů vyjmete z rámu. (*Jak snímač rychlosti, tak PAS senzor mají svítivou diodu, která indikuje, zda je vše v pořádku. Pokud "kolo nejede" můžete sami zkontrolovat, zda senzory pracují správně.)

přestavba na elektroklo senzor rychlosti

 

Displej

Nejčastější volbou našich zákazníků je LCD displej s ovládacími tlačitky v dosahu levého palce a s funkcemi klasického tachometru, v tomto případě jsme použili displej APACHE CODAC.

přehledný displej pro přestavbu na elektrokolo

Tento displej má následující vlastnosti a funkce:

  • zobrazení aktuální rychlosti
  • zobrazení režimu asistence
  • zobrazení výkonu motoru
  • zobrazení stavu nabití baterie
  • zobrazení ujeté vzdálenosti celkové
  • zobrazení ujeté vzdálenosti denní
  • zobrazení průměrné rychlosti
  • zobrazení chybových hlášení
  • možnost zapínání osvětlení a podsvícení displeje
  • tlačítka zvýšení a snížení asistence
  • tlačítko přepínání zobrazení displeje
  • vstup do off-road režimu
  • asistent chůze
  • USB zásuvka pro nabíjení telefonu
  • ukazatel stavu baterie

Skládačka DAHON (přestavba v roce 2016)

Skládačka Dahon s elektrosadou Apache power

U této skládačky Dahon byl kladen důraz na to, aby včetně baterie a příslušenství šla složit a nedocházelo k namáhání kabelů, což jak se zdá, se zdařilo. Jediná věc, kterou jsme oželeli, byl velký LCD panel, který by se při skládání pravděpodobně mohl ulomit, tak jsme použili panel LED.

skládačka DAHON přestavěná na elektrokolo

Jedna baterie na dvě kola

Zákazník si vybral baterii 13 AH, což je v souladu s naším doporučením. Následně si nechal přestavět i crossové kolo s tím, že na dvou kolech současně nejezdí a proto sada na druhé kolo neobsahovala baterii. Inspirativní, co říkáte?

(* baterie pochází z roku 2017, aktuálně je k dispozici elegantnější provedení)

Vyplatí se elektrifikovat kolo z minulého století?

přestavba starého kola anelektrokolo

Tak tohoto krasavce si u nás koupila paní Stáňa někdy v roce 1995.

Kola Wheeler byla tehdy velmi oblíbená. Kolo má většinu původních komponent, jen pevná vidlice byla nahrazena odpruženou a na kole je vyšší představec. Paní Stáňa je cyklistkou sváteční a tak kolo stále vypadá jako zánovní.

A dnes kolo dostalo motůrek 

přestavby kol na elektrokolo - Velofiala Praha 6

Na druhé fotce vidíme výsledek. Vzhledem k rekreačnímu využití jsme zvolili úplně obyčejnou sadu APACHE POWER v provedení BASIC se zapleteným předním motorem, jen na baterii jsem doporučil nešetřit a osadili jsme 36 V 13 Ah s články Samsung. Baterii jsme otestovali a zjistili, že skutečná kapacita je na úrovni 102%.
Přejeme paní Stáně hodně kilometrů bez nehody. TF

SPECIALIZED FAT BOY

výzvou, kterou jsme nemohli odmítnout, byl požadavek elektrifikovat tohoto mazlíčka:

přestavba fat bike na elektrokolo

Požadavek zákazníka byl nekompromisní: "Chci výkon motoru 1000 Wattů"

V tomto případě jsme zvolili přestavbovou sadu EVBIKE, která využívá platnosti vyhlášky Ministerstva dopravy č. 341/2014, konkrétně část z přílohy č. 12, část C) Technické požadavky na výbavu jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků (tato pasáž se věnuje požadavkům na jízdní kola a koloběžky vybavené pomocným motorkem). 

Příloha 12, oddíl C, odstavec:

8. Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže
a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola (podle bodu 1, 2),
b) pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,
c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW,
d) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce (válců) větší než 50 cm3,
e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km/h,
f ) montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.

Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.

Odstavce 9 a 10 pokračují...... (celé znění uvádí na svých stránkách přímo EVBIKE)

Nejedná se tedy o elektrokolo ve smyslu evropské normy pro elektrokola, ale o kolo s pomocným motorkem dle české vyhlášky.

středový motor evbike 1000w

Středový motor 1000 W

Firma EV bike se věnuje distribuci sad pro kola s pomocným motorkem a nabízí jak motory středové, tak zapletené s výkony od 250 do 1000W. Pokud nenalezneme vhodnou sadu od Apache, můžeme Vám nabídnout sadu EVBIKE.

 Komplikace

středový pohon na sněžné kolo

Při přestavbě jsme řešili velké množství komplikací, sněžné kolo má středovou spojku širokou 100 mm v provedení pressfit, do které jsme potřebovali umístit motor s klasickými závity BSA, bylo potřeba vysoustružit excentrickou vložku do středové spojky, aby bylo možné celý motor posunout vpřed a mírně vysunout doprava, aby se oběžné kolo pod převodníkkem nedotýkalo zadní stavby, tím se porušila řetězová linka a při zařazení nejlehčího převodu měl řetěz tendenci opouštět převodník. Pro jistotu jsem ze starého rockringu vypiloval vodítko za převodník. Teprve s tímto řešením jsem byl spokojen a zákazník také. Nevýhoda této sady (pracuje na 48 V) je, že se k ní nedodává baterie v plastovém pouzdře, ale v brašně.

Při testech se ukázalo, že kolo jede jako tank a mohli bychom jej tak nabídnout armádě :-)

Elektrifikace celoodpruženého kola

evbike na celopéru

Kola GT provází naši firmu od nepaměti a i tohle kolo pochází z naší prodejny. Nebudu se ale chlubit cizím peřím a přiznám se, že o tohle kolo sice pečuji, ale přestavbu jsem neprováděl, zákazník si ji nechal udělat jinde v době, kdy jsem se přestavbami ještě ve větší míře nezabýval.

Na kole je sada EVBIKE 1000 W , navíc s "nezákonně" odblokovanou max rychlostí, na fotce není baterie, ta je normálně umístěná pod přední rámovou trubkou a aby nedocházelo ke kontaktu s předním kolem při propružení, zákazník má vidlici nahuštěnou na vysoký tlak. To nebudu komentovat. Na kolo jsme dodatečně instalovali druhou baterii na nosič na sedlovku, ale nestihli jsme pořídit fotku.

 

S novými koly rovnou k nám do servisu na přestavbu

přestavba elektrokol kellys

Nestává se to často, ale ozvali se mi manželé, kteří si někde koupili úplně nová horská kola, po příjezdu domů se rozhodli, že si je nechají přestavět.  

Požadavek byl, aby to moc nestálo, navrhnul jsem tedy základní sadu Apache Power se zapleteným motorem Bafang, označovaný též 8FUN s výkonem 250W. 

elektrokolo se zapleteným motorem bafang

Toto základní sadu jsem doporučil vylepšit ve 3 bodech:

  • namísto motoru Basic, použít motor Silent (+1000,-kč)
  • namísto základní baterie 10 Ah použít 13 Ah (+1000,- kč)
  • namísto ovládacího panelu s LED, použít LCD displej s integrovanými tlačítky a tachometrem (+ 1000,- kč)

 

rámová baterie R7 na elektrokolo

Na pánské kolo se vešla rámová baterie R7 , na dámském jsem musel použít baterii nosičovou.

elektrosada s nosičovou baterií

 

ovládací panel mini k elektrosadě

Ovládací panel MINI s integrovanými tlačítky a plnohodnotným tachometrem šetří místo na řídítkách, je podsvětlený a taky proto se mi jej mým primitivním telefonem nepodařilo uspokojivě vyfotit.

Téměžř zapomenutý kousek

elektrokolo Author integra

Tohle dámské kolo u nás soused koupil před více, než deseti lety. Kolo disponuje planetovou převodovkou (ten prověšený bovden k ní je takhle od výrobce) a proto jsem zvolil motor v předním kole v provedení "silent" který má tišší chod a plynulejší záběr, baterku s vyšší kapacitou a ovládací panel mini, stejně jako v předchozích případech. Jak se vám líbí?

Další crossové kolo po přestavbě

crossové kolo přestavíme na elektrokolo

Skládačka Dahon

skládací kolo dahon přestavět na elektrokolo

Tohle skládací kolo přivlekl zákazník již přestavěné, hodně jeté, s poškozeným motorem a umírající baterií. Kolo bylo přestavěno před asi pěti lety s prehistorickou sadou pracující na napětí 24V. Zákazník se svezl na té zelené Integře ( o 2 obrázky výše) a okamžitě se rozhodl, že nebude nechávat repasovat baterii 24V s malým pouzdrem, (kapacita 8AH) nebude investovat do opravy motoru a objednal kompletní sadu po vzoru kol uvedených výše.   

Středový motor s torzním snímačem TS250 od Apache

dámské kolo přestavěné na elektrokolo

Na tomto kole s dámskou geometrií je použit středový motor 250W s torzním snímačem ( snímačem kroutícího momentu), nosičová baterie se schovává pod brašnou. 

Elektro - "cyklokroska". Dnes bychom řekli spíše "Gravel bike" 

cyklokrosové elektrokolo

Jeden z našich blízkých zákazníků má sice od nás horské elektrokolo Haibike s Yamahou, značně vylehčené, ale kdo najel desítky tisíc kilometrů na silnici, jistě mi dá za pravdu, že bez svezení na žiletkách to prostě nejde vydržet.

Sada Apache TS250

obsahuje středový motor s torzním snímačem, tedy stejné řešení, které používají značkoví výrobci, jako je například Yamaha, Bosch či Shimano, jen je to levnější a určené pro přestavbu. Svezení na tomto systému nejvíce evokuje jízdu na běžném neelektrokole, protože řídící jednotka dávkuje výkon motoru proporcionálně přesně podle aktuálního výkonu cyklisty.

Maxbike elektrokolo 

ovládací panel Apache k elektrosadě motoru TS250

"Displej jako kráva"

se všemi potřebnými údaji a čtyřmi režimy asistence. K displeji ještě existuje minimalistický tlačítkový ovladač, který bychom na kole s rovnými řídítky nainstalovali v dosahu levého palce, na beranech jsme jej nepoužili. 

kolik váží elektrokolo

Hmotnost elektrokola s baterií, pedály, košíkem a brašnou s nářadím jen 16,5 kg!

středový elektromotor apache ts250

Baterii se podařilo nainstalovat tak, že zbylo místo i pro košík na bidon. Motůrek je opravdu malinkatý, celý systém je velmi tichý, dá se snadno přenastavit max rychlost a vypnutí motoru při jejím dosažení je velmi plynulé, jediný problém, který řešíme, je, že kliky jsou posunuty vpravo od osy rámu, což může jezdci zvyklému na přesně nastavený posed, působit nepříjemnosti. 

Poznáte komu patří tohle lehké cyklokrosové (dnes bychom řekli GRAVEL BIKE) elekrokolo?

Jan Ságl fotograf

Nyní již další fotky nepřidáváme, jako vzorek to stačilo, pokud máte zájem o přestavbu, kontaktujte nás, nebo si zkuste namíchat elektropohon přesně dle vašich představ:

vyberte si díly na přestavbu kola na elektrokolo Po kliknutí na červené tlačítko budete přesměrováni do konfigurátoru Apache, kde si můžete zkusmo poskládat elektrosadu, uložit, vytisknout, prodebatovat s přáteli, případně opět pozměnit a na závěr třeba rovnou objednat. 

Vaše nefalšované recenze
na Heuréce
 

Jak zasíláme kola ?

před odesláním kolo vybalíme, sestavíme, seřídíme a pak znovu částečně rozebereme a zabalíme do krabice

Přidejte se k nám na Facebooku

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info