Historie kol GT bicycles

Historie značky GT

Začátek 70. let
S nástupem motokrosu vznikly i závody kol na motokrosových závodištích.

1973 Gary Turner

1973 Gary Turner

 


Gary Turner, zkušený ve svařování CrMo, vyrobil pro svého syna lehké rámy pro tyto závody. Garyho rámy si postupem času získaly vynikající reputaci.

1974

1974

 


Garyho kontaktuje Richard Long, majitel bikeshopu v Kalifornii. Začalo nejslavnější partnerství v historii BMX.

1975 - 1980

1975 - 1980

 


Gary a Richard se specializují na výrobu CrMo rámů, vidlic a komponentů. V roce 1979 zakládají GT Bicycles, Inc. (název vznikl podle iniciál Garyho Turnera). Rozvíjí distribuci po celých USA a Evropě. Ještě netuší, že během 20. let vybudují jednu z nejznámějších cyklistických firem na světě.
 

1980 - 1986


GT vstupuje do zcela nové kategorie – freestylu. Rám Performer se stává legendou. GT dominuje BMX, které se stává světovým fenoménem. Společnost roste závratným tempem.

1987 - 1994 Julie Futardo

1987 - 1994 Julie Futardo

 

MTB zažívá boom a GT představuje svá první horská kola na Interbiku v Nevadě. O 5 let později GT dominuje v závodním MTB stejně jako v BMX. Stává se světoznámou značkou. Jako první na světě vybavuje svá kola výměnnou patkou a vyztužuje okraje hlavové rámové trubky. Skupuje distribuční firmy, rozšiřuje své působení, začíná stavět kompletní kola. V roce 1991 přijímá do svého mezinárodního závodního týmu mistryni světa v MTB Julii Furtado a juniorského světového šampiona ve sjezdu Nicholase Vouilloze. S dalšími postupně přibývajícími závodními hvězdami se GT Team stává jedním z nejsilnějších na světě. GT vyvíjí nejrychlejší dráhové kolo na světě pro US Olympijský dráhový tým. Mnohamilionová investice vyústila v zákaz UCI většiny aerodynamických aspektů, které zajistily kolům GT vítězství a ocenění.

.

1988 - Tripple triangle

1988 - Tripple triangle

 

Představení Triple Triangle™ geometrie. GT netuší, že i po 25 letech poznáte kola GT právě podle Triple Triangle™ geometrie.

1990 - Xizang


Titanový rám Xizang LE.

1991 - Zaskar

1991 - Zaskar

 

 


Rám Zaskar – jeden z prvních amerických rámů, který dokázal vydržet terénní použití. Přes 20 let s Vámi...

1993 - RTS

 


Systém RTS – GT se stává vedoucím ve vývoji celoodpružených kol. Jako vůbec první na světě přichází GT s rámy se zadním tlumením přesahující magickou hranici 10 cm.

1994 - LTS

1994 - LTS

 

Představen LTS, 4-ramenný systém odpružení rámu. Vyhrává ocenění nejlepšího odpružení. Přichází Fueler, jeden z mála rámů specifických pro dirt jump. GT se stává první společností s masovou výrobou celoodpružených kol na Taiwanu, a to se systémem RTS. Představuje linii silničních kol. US Olympijský tým jezdní na top modelech a GT se stává oficiálním sponzorem tohoto týmu na olympiádě v Atlantě. 

1995 Karakoram

1995 Karakoram

 

 

červen 1994
Obchod neustále roste, GT je neochvějně na světovém vrcholu. BMX se vrací jeho popularita. V říjnu 1995 GT Bicycles, Inc. vstupuje na veřejný akciový trh NASDAQ ve spolupráci s investiční bankou Bain Capitol. V červnu 1996 se ale vše nenávratně mění. Obchodní mozek a hlavní tahoun značky GT Richard Long umírá ve věku 46 let, když jej na motorce srazilo auto.
 

 

1995
LTS masově populární. Model Karakoram vyhrává „Kolo roku 1995“. 

1996 - Hliník

 

Hliník se stává hitem. GT aplikuje zkušenosti získané ze Zaskara do BMX technologií.

1997 - Karbon

 


Monocoque konstrukce na bikrosových Box series kolech. Použití karbonu na MTB a silničních kolech.

1998 - STS

1998 - STS

 

První specifický rám pro flatland Show. Nová technologie odpružení STS (Lobo DH). LTS 2000 vyhrává „Kolo roku 1998".

1999 I-Drive

1999 I-Drive

 

  

i-Drive™ píše novou kapitolu odpružení v MTB. Získal několik vítězství ve světovém poháru a byl oceněn jako „Nejlepší technologie odpružení roku“ a „Nejlepší bike roku 1999“.

 

  

2000 BMX Ultrabox

2000 BMX Ultrabox

 

Rám Ultrabox se stává bombou v BMX. GT nastupuje na Tour de France.

2001 - Ruckus

2001 - Ruckus

  

GT se soustředí na publikum X-games – spolupracuje s vertovými hvězdami Davem Voelkerem a Jamie Bestwickem. Týmové modely i-Drive™ a Zaskar se stávají populární i díky jejich supernízké hmotnosti. V extrémní kategorii přichází Ruckus.Společnost Pacific Cycle, největší společnost v cyklistickém průmyslu na světě, kupuje značku GT.

  

2003 i-Drive™ XC


GT oznamuje nejvyšší prodeje kol ve své historii. Přichází inovovaná verze systému i-Drive™. Hlavní důraz je kladen na váhu a jednoduchost při zachování vysokého standardu – vzniká i-Drive™ XC.

Hans Rey - No way

S historií GT je neodmyslitelně svázán Hans Rey " To nedokážeš"

 

no alt
no alt

2005 - 100 modelů GT

 

2005
Na platformě i-Drive jsou představena nová celoodpružená endura i-Drive 5. Modelová řada GT obsahuje více než 100 modelů a je nejširší v historii firmy.

.

2006 IT-1

2006 IT-1

 

GT jako první na světě přináší sériovou podobu kola s řazením integrovaným do rámu - model IT-1. Vzniká zcela nová řada celoodpružených freeride kol i-Drive 7 pro nejnáročnější použití. Rozsáhlé inovace jsou realizované napříč všemi modelovými řadami.
 

2007 - i-Drive 4 Carbon

2007 - i-Drive 4 Carbon

 

 


Nové karbonové rámy silničních kol GTR a celoodpružené i-Drive 4 Carbon. Zbrusu nový sjezdový speciál s karbonovým nosičem sedlovky a masivními čepy je ryze profi nářadím.

2008 - Force, GTW

 


GT představuje zcela nový karbonový rám legendárního modelu Zaskar a celoodpružených kol Marathon Carbon. Jsou uvedeny nové trendové kategorie celoodpružených kol Force a Sanction.

 


GTW je začátek úspěšné filozofie modelů určených pro ženy. Hlavní předností jsou dámské geometrie rámů. Nová platforma sportovních trekkingů Transeo je úspěšná v testech nezávislých médií.

.

2009 Force Carbon PRO

2009 Force Carbon PRO

 


Obrovský úspěch platformy Force má za následek představení celokarbonových monokokových topmodelů Force Carbon Pro a Expert. Přelomovou novinkou jsou zcela nové silniční rámy s integrovanou sedlovou trubkou, asymetrickou hlavou, širokou středovou trubkou, vedením lanek hlavovou trubkou a dalšími inovacemi.
 

 

Z garážového projektu vyrostla jedna z největších a nejpřínosnějších cyklistických značek na světě. Bezpočtem zásadních inovací (Triple Triangle™, i-Drive™,…) a užitečných vylepšení, jako je vynalezení výměnné patky (háku přehazovačky) nebo výztuhy okrajů hlavové trubky, ukázala, že je technologickou značkou, která nechce jen prodávat, ale hlavně tvořit, vylepšovat, vynalézat – jednoduše přinést uživateli maximální kvalitu.

2014

2014

Path Link, AOS, COR a 650B, to jsou termíny, které charakterizují GT v roce 2014.

Především vzniká nový systém odpružení Angle optimized suspension pro kola Force a Sensor, postavená na rozměru pneumatik 27,5" nový, zcela přepracovaný je i sjezdový speciál Fury. 

Více o nových platformách Force, Fury a Sensor na stránce GT 2014 

5.1.2014 - GT Fury oceněno titulem Kolo roku od serveru Pinkbike.com!

5.1.2014 - GT Fury oceněno titulem Kolo roku od serveru Pinkbike.com!

Za jednu sezonu získalo GT Fury tolik ocenění a výher, co se ostatním nepodaří za celou svou historii.

13 vítězství, 1 titul mistra světa, 1 titul vítěze světového poháru, 1 vítězství na RedBull Rampage.

K tomu bylo navíc GT Fury oceněno největším světovým MTB serverem Pinkbike.com jako „Nejlepší downhillové kolo roku 2013".

Na počátku masové oblíbenosti kol typu gravel bike stál Grade. Tedy GT Grade. Ve své době revoluční počin americké značky působil v roce 2014 jako zjevení na poli kol s typickými berany. Kotoučové brzdy a průchodnost pro široké pláště nebyly ani zdaleka rozšířené do takové míry jako dnes a za 5 let své existence si GT Grade našel hromadu příznivců i spokojených uživatelů.


Na sjezdové platformě Fury GT zůstává na 26" kolech. U modelů Sensor a Force GT přechází na 27,5" kola. Pokračuje 29" XC full GT Zaskar Carbon 100 9R. Přichází platforma GT Karakoram na 29" kolech a závodní 29" Zaskar Carbon 9R.

2015 Grade

GT naplno přichází s platformou Grade. Pohodlné odolné rámy, kotoučové brzdy, široké řídítka „berany". Tento „enduroad" úspěšně dobývá cyklistický svět.


Na celoodpružených platformách Force a Sensor GT předělává systém Independent Drive. Zavádí Path Link a AOS (angle optimized suspension).

no alt

2017

GT Fury nově vyjíždí na 27,5" kolech. GT přichází s „nízko rozpočtovým" trailovým fullem Verb. V segmentu pevných biků na „tlustých" 27,5+ kolech je v nabídce GT Pantera. Full Zaskar Carbon 100 9r je nahrazen fullem GT Helion na 27,5" kolech se zdvihem 130mm vpředu a 110mm vzadu.

Na žádném z „dospělých" biků již nenajdete 26" kola

2019

  • Tyler McCaul´s se na závodech Red Bull Rampage umísťuje na kole GT Fury na pátém místě.
  • GT na svých celoodpružených kolech Force a Sensor mění systém odpružení.
  • Přichází s pevnými i celoodpruženými elektrobiky.
  • Pokračuje nabídka skvělých gravelů GT Grade.

Tyler McCaul´s se na závodech Red Bull Rampage umísťuje na kole GT Fury na pátém místě.

2021

Nová řada kol Zaskar LT. Díky přepracovanému rámu a náruživějšímu apetitu je nový Zaskar LT s plnou náručí vítán jezdci, kteří dávají přednost jednoduchosti a reálnému akčnímu pocitu z jízdy bez nadbytečných kilogramů, složitých odpružených systémů a dalších slov kolem. Závodní biky GT Zaskar již výhradně na 29" kolech a s jednopřevodníky. Řazení je tak 1x12 rychlostí.

no alt
Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti

Přihlášení