Přestavbová sada od APACHE nebo od EV-BIKE?

K přestavbám kol na elektrokola využíváme nejčastěji komponenty od Apache, hned v druhé řadě pak EVbike a v případě atypických kol, nebo koloběžek i komponenty jiných dodavateů.

Kterou variantu vybrat?

Alternativa - elektrosady EV-BIKE

Alternativou k elektrosadám Apache mohou být elektrosady EV-bike. K elektrosadám EV-bike neexistuje konfigurátor, ale máme je zobrazeny v e-shopu: Elektrosady EV-BIKE v e-shopu. Některé, zejména středové motory EV-bike jsou shodné s motory APACHE, stejně tak některé displeje, ale část sortimentu mají obě firmy odlišnou.

Apache, nebo EV-bike?

Tuto otázku řešíme poměrně často. Každý výrobce jde trochu jiným směrem a oba dodavatele máme v nabídce proto, že se vhodně doplňují.

Naši zákazníci buď směřují k přestavbě, která se blíží standardnímu, elegantnímu elektrokolu s výkonem 250-350W od Apache, nebo k trhači asfaltu s výkonem do 1000W od EV-bike.  

Rozdíly v komponentech elektrosad: 

Tuningové převodníky

EV-bike má například v nabídce tuningové převodníky k 1000W motorům, což Apache nemá.  Tuningové převodníky jsou schopny přenášet větší výkony a na rozdíl od standardních převodníků jsou na nich zuby blíže k rámu kola, tím dochází k menšímu křížení řetězu, tzv. lepší řetězová linka. 

Maximální výkon zapletených motorů

EV-Bike má k dispozici výkonnější zapletené motory a to až do 1000W, Apache končí u zapletených motorů na 350W. Zapletené motory EV-bike mají jinou konstrukci, nemají uvnitř planetovou převodovku, tedy nemá se uvnitř co zničit, ale jsou výrazně těžší  6,5 kg oproti 3,5 kg od Apache.

Umístění řídící jednotky

U sad se zapleteným motorem má Apache řídící jednotku schovanou v držáku baterie, u EV-BIKE je potřeba řídící jednotku umístit jinam, například do brašny. Mimo jiné je to dáno tím, že řídící jednotky pro motory s výkonem nad 350W jsou větší a do prostoru pod baterii by se stejně nevešly.

Šroubovací volnoběžné vícekolečko, nebo kazeta? 

Zapletené motory od EV-bike jsou určeny pouze pro šroubovací vícekolečko, Apache má kazetový ořech pro 8-10 pastorků,

Kotoučové, nebo ráfkové brzdy?

EV bike nelze instalovat přední kotoučovku, protože mezi vidlicí a pláštěm motoru je málo místa (chybí asi 5 mm) Podle sdělení výrobce tam lze "narvat" nějakou velmi úzkou kotoučovku mechanickou (s lankem). Nedoporučuji. Na zadní kolo s motorem EV-bike lze hydraulickou kotoučovku namontovat s 2mm podložkou pod kotoučem.

Naproti tomu u motorů od Apache jsme s montáží kotoučovek problémy neměli. Jediné, co může zvýšit cenu přestavby je, že kotouč musí být "šestidírový". Pokud máte na kole kotouč s uchycením "centerlock" budete jej muset nahradit. 

Porovnání maximálního výkonu motorů 

Sady EV-BIKE si oblíbili zejména milovníci vyšších výkonů, například přestavba Specialized FAT BOY, (popisujeme v článku uvažujete o přestavbě na elektrokolo ), EV-Bike nabízí zapletené motory až do 1000W, Apache jen do 350W.

Co se týká středových motorů, tak zde obě firmy nabízejí motory až do 1000W.

Možnost odblokování max rychlosti 25 km/h

Standardně jsou v souladu s platnou legislativou všechny elektrosady nastaveny tak, že se přípomoc motoru vypne při dosažení rychlosti 25 km/h (+10%) Téměř u všech sad EV-bike lze omezení vyřadit. U Apache je to možné jen u sady se zapleteným motorem SILENT PLUS a u sady se středovým motorem TS.

Celkový vzhled kola po přestavbě

Pokud se Vám jedná o estetickou stránku a zvolíte sadu EV-BIKE, asi budete zklamáni. Výrobce dodává komponenty s "dostatečně dlouhými kabely" abyste mohli sadu namontovat i na kolo XXXL, takže obvykle vznikne smotek kabelů. S výjimkou středových motorů, nejsou řídící jednotky schované, takře budete muset dokoupit brašnu, do které řídící jednotku, případně smotek kabelů schováte. Naproti Tomu Apache má řídící jednotku vždy schovánu buď v motoru, nebo pod baterií, nabízí kabely různých délek a proto z kabelů nevznikají "vrabčí hnízda". Apache má také širší sortiment PAS senzorů a širší nabídku displejů. Z těchto komponentů vznikají elegantnější elektropřestavby.     

Většinu přestaveb realizujeme z komponentů Apache.    

Zpět na článek Přestavba kola na elektrokolo

Pokud si nejste jisti výběrem vhodné elektrosady, kontaktujte nás poradíme vám.

Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti

Přihlášení