Kamenná prodejna: Čistovická 499/54, Praha 6. Otevřeno Po-Pá 10:00 - 18:00, ve čtvrtek do 20:00, tel. 725 729 111  
Veškerý servis kol prosím objednávejte na 603 553 973.

BMS (battery management system)

Každý jednotlivý článek lithiové baterie má svou vlastní malou "nabíječku", která hlídá napětí svého článku a stará se o to, aby napětí na každém jednotlivém článku v průběhu nabíjení nepřekročilo 4,2 V (tolerance 0,05V! ), při vybíjení zase nepokleslo pod 3,0V a nedošlo tak ke zničení článku.

 

 

BMS udržuje napětí článků Li-Ion mezi 3,0 a 4,2V

V 36 voltové baterii je tedy těchto elektronických obvodů celkem 10 a nazývají se BMS (battery management system). Každý obvod obsahuje senzor teploty a napětí a zpravidla dvojici výkonových tranzistorů, (na obrázku jsou zobrazeny jako rezistor a spínač), které umí v případě potřeby článek vybíjet, nebo odpojovat.

Česky tomu někdy říkáme balancér, neboť vyrovnává napětí jednotlivých článků na stejnou úroveň.

A proč je to tak složité?

Protože i když při výrobě baterie jsou použity články z jedné výrobní serie, tyto nikdy nejsou zcela stejné a v průběhu nabíjení jsou některé nabité dříve a je potřeba pomoci těm slabším.

( Tím, že jsou  rychleji nabíjející-se články během nabíjení pomocí výkonoých tranzistorů zároveň částečně vybíjeny do chvíle, než se napětí na všech článcích nevyrovná. - Je to zrozumitelné? T.F.).

A naopak při vybíjení BMS odpojí celou baterii v okamžiku, kdy napětí v tom jediném nejslabším článku klesne pod kritickou úroveň. 

Co se stane, když ani BMS nezabrání poklesu napětí pod 2,5V ?

Jak zasíláme kola ?

před odesláním kolo vybalíme, sestavíme, seřídíme a pak znovu částečně rozebereme a zabalíme do krabice

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info