Kamenná prodejna: Čistovická 499/54, Praha 6. Otevřeno Po-Pá: 11-18, Čt: 11-20 hod. Tel. 725 729 111
Na servis doporučujeme objednat se telefonicky předem.

Děkujeme za pochopení.

BMS (battery management system)

Každý jednotlivý článek lithiové baterie má svou vlastní malou "nabíječku", která hlídá napětí svého článku a stará se o to, aby napětí na každém jednotlivém článku v průběhu nabíjení nepřekročilo 4,2 V (tolerance 0,05V! ), při vybíjení zase nepokleslo pod 3,0V a nedošlo tak ke zničení článku.

 

 

BMS udržuje napětí článků Li-Ion mezi 3,0 a 4,2V

V 36 voltové baterii je tedy těchto elektronických obvodů celkem 10 a nazývají se BMS (battery management system). Každý obvod obsahuje senzor teploty a napětí a zpravidla dvojici výkonových tranzistorů, (na obrázku jsou zobrazeny jako rezistor a spínač), které umí v případě potřeby článek vybíjet, nebo odpojovat.

Česky tomu někdy říkáme balancér, neboť vyrovnává napětí jednotlivých článků na stejnou úroveň.

A proč je to tak složité?

Protože i když při výrobě baterie jsou použity články z jedné výrobní serie, tyto nikdy nejsou zcela stejné a v průběhu nabíjení jsou některé nabité dříve a je potřeba pomoci těm slabším.

( Tím, že jsou  rychleji nabíjející-se články během nabíjení pomocí výkonoých tranzistorů zároveň částečně vybíjeny do chvíle, než se napětí na všech článcích nevyrovná. - Je to zrozumitelné? T.F.).

A naopak při vybíjení BMS odpojí celou baterii v okamžiku, kdy napětí v tom jediném nejslabším článku klesne pod kritickou úroveň. 

Co se stane, když ani BMS nezabrání poklesu napětí pod 2,5V ?

Vaše nefalšované recenze
na Heuréce
 

Jak zasíláme kola ?

před odesláním kolo vybalíme, sestavíme, seřídíme a pak znovu částečně rozebereme a zabalíme do krabice

Přidejte se k nám na Facebooku

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info