Croozer 2016 přichází
Zajímá Vás, co nového přichystal výrobce vozíků Croozer na rok 2016?
Čtěte dál...
Upozornění:
Stránky o cyklopřívěsech neaktualizujeme, neboť vozíky a náhradní díly k nim už jen doprodáváme.
Stránky jsme vytvořili v letech 2009-2017, kdy jsme se cyklovozíkům aktivně věnovali a vyráběli k nim vlastní příslušenství.
Texty jsme nesmazali, neboť podle našeho názoru obsahují užitečné informace. Děkujeme za pochopení.
Prototyp vozíku byl představen na veletrhu EURO BIKE koncem srpna v Německu, do prodeje se dostal v březnu 2016.
Na začátku stránky jsou reklamní materiály výrobce, v dolní části stránky je naše recenze skutečného vozíku 3/2016.
Zapomeňte na závlačky používané přes deset minulých let.
Veškeré příslušenství jen zaklapnete a můžete vyrazit
Croozer kid PLUS bude vybaven osvětlením, které se za snížené viditelnosti při pohybu vozíku samo uvede v činnost.
Na Vás zůstane jen povinnost občas nabít akumulátor pomocí USB kabelu.
Zcela přepracovaný BIKE SET opět na jedno zaklapnutí.
Výrobce pamatoval na majitele kol snad se všemi systémy zadní osy,
jedno zda máte na kole rychloupíná, torpédo, nábu s vnitřním řazením, či vlastníte poslední model ceoodpruženého biku s pevnou osou - 100 % compatible !
Již žádné nechtěné zatáčení velkého joggingového kola.
Joggingový set velmi jednoduše nastavíte, aby vozík jel rovně
A bombou na závěr je nový ski set, na který naklapnete běžné dětské sjezdové lyže.
Nová barevná kombinace v luční zelené barvě
Nový Croozer je v prodeji od 23.3.2016.
A jak vypadá nový Croozer Click & crooze ve skutečnosti?
Výrobce zatím (26.3.2016) nezveřejnil žádné podrobnosti, proto jsme popisek napsali sami
Stále je co vylepšovat
U nového Croozeru 2016 Click & Crooze jde všechno na pár kliknutí, jen své dítě nemůžete zakliknout, nýbrž jej musíte do Croozeru něžně uložit.
Na Croozeru je stále co vylepšovat, výrobce vylepšuje postupně a například lepší odvětrání si stále schovává na další roky. Letos jsme se dočkali nahrazení všech závlaček s pružinkou, jenž byly nahrazeny závlačkou s magnetem.
Tato je použita pro přichycení cyklosetu a joggingového setu. Rukojeť je prodloužená a namísto přichycení závlačkami obsahuje každý konec trubky rukojeti tlačítko, jenž ovládá zasouvací čep, jednoduché řešení, které je nejčastěji k vidění u hadice k vysavači.
Nový uzamykatelný cykloset
Cykloset má nyní uzamykací hlavici k uzamčení ke kolu, přesněji k ose zadního kola bicyklu. Namísto problematické pružiny s vnitřní gumou, používané od roku 2005 do nynějška, obsahuje nyní cykloset kloubové spojení otočné ve dvou osách, což se projeví plynulejší jízdou vozíku za kolem. ( u provedení s pružinou se stávalo, že při hodně zatíženém vozíku při jízdě do kopce, se vozík rozkmital, což bylo nepříjemné nejen pro cyklistu, ale i pro posádku, své o tom vědí majitelé dvoumístných vozíků) Změnil se čep na kolo rodiče, známý jako hitch a výrobce myslel i na majitele kol s pevnou zadní osou, měly by být k dispozici adaptéry na všechny typy pevných os a na řadící torpéda.
Pokud zamknete jízdní kolo ke stojanu a zamknete i vozík ke kolu, mějte na mysli, že zloděj může cykloset na straně vozíku odpojit díky magnetické závlačce během pár sekund...
...Tak abyste nebyli překvapeni, až se vrátíte k zamčenému kolu s cyklosetem bez vozíku.
Nový jogging set a kočárkové kolečko s tlačítkem
Největší změnu vně vozíku prodělal joggingový set. Namísto rychloupínacího táhla, známeho z nábojů kol má nyní nába kolečka na koncích jakési plastové špulky a patky ramen setu mají čudlíky s aretací. Kolečko stačí opravdu jen zacvaknout
U starších vozíků bylo velmi komplikované usadit přední kolečko tak, aby vozík při tlačení po rovině nezatáčel. Tuto nemoc by měly odstranit otočné segmenty na ramenech joggingového setu, k mému zklamání lze však úhel předního kolečka seřizovat jen v malých mezích a v případě prvního vozíku, který jsem rozbalil, to na seřízení do roviny téměř nestačilo. I po seřízení se nepodařilo kolečko srovnat kolmo k povrchu, na fotkách je vidět, že se usadilo nakřivo.
Za zmínku stojí přepracované uchycení kolečka kočárkového, (bolístkou u starších vozíků bylo neochotné zatáčení kolečka do stran) nyní se zdá, že jak zatáčení, tak zacvaknutí a uvolnění kolečka pomocí tlačítka bude fungovat perfektně.
Parkovací brzda
Další podstatnou změnou je nová parkovací brzda, ta příšera na předchozím modelu vážila kolem dvou kilogramů, viz Croozer 2013 , nyní je použita páčka z Croozeru PLus a mechanismy u kol jsou opět změněny, narozdíl od těch, které byly použity na plusu vypadají jednodušeji a spolehlivěji. princip uchycení kol zůstává stejný, jako v minulých letech, ale osy mají jinou délku (každý rok jiné osy) náby kol jsou také změněné a na kolech jsou opět brzdové růžice podobné těm, které výrobce před dvěma lety opustil.
Kompatibilita
Za posledních 5 let výrobce změnil 3x parkovací brzdu, 2x uchycení kočárkového kolečka. 3x provedení vnitřní sedačky, vyprodukoval 3 typy miminkovníků , 5 rozměrů hřídelí kol...... jsem docela zvědav, jak budou za pár let k sehnání náhradní díly.
Kokpit
Nyní se podíváme do kokpitu. Zde je hlavní změnou jiný tvar sedačky, která je nyní výrazně užší a bude se líbit rodičům menších dětí, které ve staré sedačce neseděly rovně, ale jejich tělíčko se kroutilo do stran. Sedačka připomíná poslední typ miminkovníku. Bezpečnostní pásy mají polstrování pětibodové přezky, ramenních popruhů a přibylo i polstrováníčko pásu břišního, tedy dvě polstrováníčka, abych byl přesný.
V prostoru pro nohy dítěte zmizela příčná kovová vzpěra a podlaha je rovná, zcela zmizely otvory na bocích podlážky, takže nevypadne ani lentilka a prostor pod nohama je nyní z výrazně odolnější textilie. Podlaha je krásně rovná a půjde snadno čistit.
Odvětrání zavazadlového prostoru
Na dně zavazadlového prostoru zaujme asi 5 cm široký pás síťoviny, kterým je vidět skrz podlahu na zem. Výrobce zřejmě začal řešit žalostné odvětrání vozíku (myslel jsem, že by to chtělo spíše boční odvětrání) poněkud svérázným způsobem, takže aby síťovinou do vozíku proudil vzduch, zřejmě by to chtělo do zavazadlového prostoru nic neukládat, aby síťka nebyla zakryta a naopak, pokud do zavazadlového prostoru dáte suché oblečení, tak v dešti raději položte na podlahu nějaký igelit, aby se oblečení neumáčelo třeba od mokré trávy.
Odpružení
Tento vozík je neodpružený a nepasuje na něj naše současné pružinové odpružení comfort, (opět jiná délka hřídelí kol) ale nebude tak složité vyrobit variantu i pro tento vozík. Máme to v úmyslu. Výrobce připravuje odpruženou variantu Croozer kid for 1 Click and crooze PLUS (předpokládaná cena 20 990,- kč)
Nový ski set
Tento ski set k vozíku Croozer je již k dostání od února 2016 a pasuje i na starší vozíky Croozer
Hmotnost vozíku CROOZER KID FOR 1 2016 Click & Crooze:
(zvážili jsme sami)
základní jednotka s koly bez příslušenství 14,1 kg
cykloset 1 kg
kočárkové kolečko 0,6 kg
joggingový set 1,7 kg
Kam dál? Stránka věnovaná vozíkům za kolo