Diagnostika, garanční a zátěžový test, servis baterie

Pro formování, servis a diagnostiku baterií elektrokol používáme Battery analyser BA 600.

 

Pro formování, servis a diagnostiku baterií elektrokol používáme Battery analyser BA 600.

 

Tento přístroj ve spojení s počítačem umí kromě základních veličin změřit reálnou kapacitu baterie, vnitřní odpor, a pomocí několika testů během nabíjení a vybíjení dokáže zobrazit a zaprotokolovat nabíjecí a vybíjecí křivky baterie, ze kterých lze určit v jaké kondici se baterie nachází, případně diagnostikovat závadu některého z článků baterie. Analyzer je určen pro baterie elektrokol, elektrokoloběžek a podobných zařízení s napětím od 24 do 48 V. 

Bosch, Yamaha a Shimano

Analyzátorem není možné měřit baterie tzv. uzavřených systémů, jako je Bosch, Yamaha a Shimano. Baterie těchto systémů obsahují čip, který připojí články baterie na výstupní kontakty pouze tehdy, kdy je připojen k originální nabíječce, či řídící jednotce, se kterou průběžně komunikuje*.

Kapacitu těchto baterií měříme jiným způsobem bez možnosti provést zátěžový test. Přesto jsme schopni kapacitu baterie změřit s přesností do 5%. Toto měření stojí 150,- kč ( pro naše zákazníky zdarma) a je potřeba dodat bateri zcela vybitou (tedy použít pohon elektrokola až do okamžiku, než BMS baterii odpojí)

U systémů Bosch

provádíme diagnostiku celého systému, co se baterie týká, tak čip v baterii zaznamenává po celou dobu života baterie údaje o minimální a maximální teplotě skladování, o délce doby, po kterou baterie nebyla nabíjena, údaj o celkové kapacitě, která "protekla" systémem a další zajímavé údaje. Pokud tedy například baterie během skladování zmrzla, je pravděpodobné, že výrobce neuzná případnou reklamaci.   

 * Pokud se k baterii některého ze systémů Bosch, Yamaha, nebo Shimano připojí "umělá zátěž" kterou může být i předmětný analyzátor, čip baterie může toto vyhodnotit jako zkrat na kontaktech, baterii zablokuje a uvede do režimu, kdy ji nelze dále používat. Odblokování u výrobce může být nepříjemně drahá záležitost.  

 Pro diagnostiku baterií elektrokol používáme Battery analyser BA 600

 

Analyzer používáme při prvotním formování baterií ještě před prodejem elektrokola zákazníkovi a dále kdykoli v průběhu životnosti baterie.

 

Garanční test

má za cíl potvrdit, že má baterie deklarované hodnoty. Baterie je nejdříve "pod dohledem" analyzátoru nabíjena metodou CCCV na plné napětí a potom vybíjena konstantním proudem až do okamžiku automatického odpojení. Následně po prodlevě nutné k vyrovnání teploty článků je baterie nabíjena a připravena k používání. Celý proces je zaprotokolován a

zákazník má jistotu, že s kolem od nás kupuje kvalitní baterii.

Tento test trvá přibližně 6 hodin, běžná cena 400,- kč, pro naše zákazníky zdarma.

 

Zátěžový test

simuluje zatížení baterie v běžném provozu, kdy jedoucí cyklista opakovaně brzdí a následně se rozjíždí a při tom využívá maximální asistenci elektropohonu. Analyser nejprve nabije akumulátor na plnou kapacitu a následně tento jízdní režim simuluje tím, že cyklicky mění odběr proudu z baterie ve 3 krocích.

Zátěžový test simuluje zatížení baterie v běžném provozu, kdy jedoucí cyklista opakovaně brzdí a následně se rozjíždí

Prvních 30 sekund odebírá přístroj 100% nastaveného proudu, dalších 30 sekund se odběr sníží na 75%, což simuluje prudký rozjezd a stabilizaci rychlosti jízdy. Následně po dobu dvou minut je akumulátor zatěžován na 50% nastavené hodnoty, což představuje souvislou jízdu. Celý cyklus se opakuje až do okamžiku odpojení baterie obvodem BMS.

Po prodlevě určené k ochlazení článků je baterie opět nabita na maximální kapacitu a připravena k používání. Z měření je zpracován protokol s naměřenými hodnotami, zejména reálnou kapacitou akumulátoru, vnitřním odporem baterie a nabíjecími a vybíjecími křivkami. Tento test trvá cca 6 hodin a je pro naše zákazníky zdarma 2x do dvou let od zakoupení elektrokola.     

 

Kdy má smysl provádět garanční, nebo zátěžový test baterie?

 

1. Při uvedení akumulátoru do provozu (garanční test)

2. 1x za rok (zátěžový test) nejlépe po sezóně před uskladněním akumulátoru na zimu

3. Při podezření, že s Vaší baterií není něco v pořádku. 

 

objednat test baterie

Kam dál? připravil jsem Vám TAHÁK - Jak prodloužit životnost baterie?

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení