2018: Nový motor Yamaha PW SE
Nový motor YAMAHA PW SE není zase tak úplně nový - jedná se o "starý dobrý" motor Yamaha PW softwarově upravený pro výkonnostně orientované cyklisty , doplněný displejem a ovládacím panelem z konceptu PW-X.
Motor PW SE bude standardně dodáván s "compact multi function meter" displejem, který zobrazuje následující veličiny:
trvale zobrazené:
- okamžitá rychlost
- stav nabití baterie v %
volitelně zobrazené:
- průměrná rychlost
- maximální dosažená rychlost
- denní vzdálenost
- celková vzdálenost
- předpokládaný dojezd v závislosti na zvoleném režimu asistence
- zbývající kapacita baterie
- kadence
- hodiny
- stopky
Zvolený stupeň asistence indikuje barevná svítivá dioda.
Tento LCD displej s označením MATRIX disponuje rozhraním Bluetooth,
na displeji je mikro USB port umožňující nabíjení například telefonu, nebo navigace proudcem 1A.
Čitelnost displeje je podle mého názoru horší ve srovnání se standardním LCD displejem dodávaným k motoru PW, ale displej MATRIX nepřekáží - neznemožňuje instalaci řídítkové brašny.
a to nejdůležitější:
Motor PW SE je "naladěn" na vyšší kadenci, jinými slovy nejvyšší výkon poskytne při 110 otáčkách pedálů za minutu, hodí se tedy pro výkonnostně založené cyklisty, kteří jsou zvyklí točit nohama rychleji.
Porovnání motorů Yamaha podle parametrů
Aktuálně (2018) jsou k dispozici 3 středové pohony YAMAHA, PW a PW-SE se liší pouze odlišným software, PW-X je zcela odlišný motor pro extrémní zatížení