Zpět

Po pěti letech provozu jsou všechny články vyrovnaně opotřebené s kapacitou cca 70% nové baterie.

Bude mi 60 let, jsem stavební technik často se pohybující po stavbách i úřadech v centru Prahy.

Celý život jsem jezdil většinou rekreačně na kole, nejsem "sportovec", ale "cestovatel", ať už pěšky, na vodě nebo na kole - najezdil jsem, myslím, dost nad běžný průměr populace. S věkem přibývá váha a zlobí klouby.

Co Vás vedlo k rozhodnutí pořídit si elektrokolo?

Po operaci kolena jsem ještě po dvou letech nebyl schopen jet bez bolesti na kole ani po rovině a moc mi to chybělo. Na elektrokole jsem však během 3 měsíců nohu tak zrehabilitoval, že už zase 5 let jezdím o víkendech a dovolené na normálním cestovním kole - třeba po Šumavě.

Jak elektrokolo využíváte, respektive jak vypadá typická jízda, kolik má asi najeto?

Elektrokolo využívám nejčastěji jako rychlý dopravní prostředek po Praze, podle počasí na něm jezdím do práce a po různých pojížďkách. Skvělé je, že se dá velmi rychle složit a dát do kufru u auta, nastoupit s ním do výtahu, ale i pověsit na větší vozík v supermarketu. Kolik mám najeto, nevím, ale nabitá baterie vydrží na cestu z Prahy 6 na Jižní Město a zpátky, jen si devadesátikilový člověk s taškou projektů na konci cesty nesmí volit strmý kopec, jako je třeba Švédská ulice ve stoupání na Strahov.

Jaké máte s ohledem na dobu používání zkušenosti, byly s kolem, baterií atd. problémy?

Musel jsem si zvyknout na kratší rozvor a nižší posazení šlapek, abych ve větším náklonu v zatáčce neškrtal o zem - to je cena za skládatelnost. Pokud dojde baterie, je šlapání na skládačce, navíc zatížené baterií a motorem, vždy těžší a pomalejší než na normálním kole, proto je dobré mít přehled o nabití baterie a vzdálenosti, na kterou se chcete vypravit. Stane se Vám to tak dvakrát a pak už si dáte pozor. Rychlost cestování odpovídá jízdě městského autobusu, protože ten staví na zastávkách, po cestě na jednání se nespotíte, jedete od domu až k domu a nečekáte na zastávce. Nepotřebuji tramvajenku. (Na rodinné nákupy pochopitelně jezdíme autem.)

Jezdím na elektrokole v průměru tak dvakrát týdně, v létě i denně - tedy podle ujeté vzdálenosti 1x a ž 2x týdně nabíjím baterii. Problémy s kolem nebyly žádné, duralový rám i na dlažbě, po které ještě chodil Žižka, obdivuhodně drží včetně skládacích kloubů. Jen polohu baterie jsem raději vymezil v rámu gumovými pásky, aby na dlažbě neklepala. Pokud jde o baterii, tak po třech letech provozu zeslábl jeden její článek natolik, že se citelně zkrátil dojezd, a proto byla nutná jeho výměna - proběhlo bez potíží. Po pěti letech provozu jsou všechny články vyrovnaně opotřebené s kapacitou cca 70% nové baterie. Vyplatí se chovat se k ní slušně.

A shrnutí?

Naprostá spokojenost, už šilhám po novém, modernějším (vývoj za 5 let pokročil) elektrokole, které si, jak doufám, jednou pořídím na penzi.

Vážený pane Fialo, přeji Vám ve Vašem snažení a hledání nových technologií mnoho úspěchů.

J. Jelínek

 

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení