Skládací elektrokolo po 5 letech provozu

nejsem "sportovec", ale "cestovatel"

Podělte se s námi o zkušenosti se svými eleketrokoly, zde je okruh otázek a pod nimi odpovědi: 

1. napište prosím něco o sobě.
2. co Vás vedlo k rozhodnutí pořídit si elektrokolo?
3. jak jej využíváte, respektive jak vypadá typická jízda, kolik má asi najeto?
4. jaké máte s ohledem na dobu používání zkušenosti, byly s kolem, baterií atd. problémy?
5. krátké zhodnocení

Jsem stavební technik často se pohybující po stavbách i úřadech v centru Prahy

1. Bude mi 60 let, jsem stavební technik často se pohybující po stavbách i úřadech v centru Prahy. Celý život jsem jezdil většinou rekreačně na kole, nejsem "sportovec", ale "cestovatel", ať už pěšky, na vodě nebo na kole - najezdil jsem, myslím, dost nad běžný průměr populace. S věkem přibývá váha a zlobí klouby.

Po operaci kolena

2. Po operaci kolena jsem ještě po dvou letech nebyl schopen jet bez bolesti na kole ani po rovině a moc mi to chybělo. Na elektrokole jsem však během 3 měsíců nohu tak zrehabilitoval, že už zase 5 let jezdím o víkendech a dovolené na normálním cestovním kole - třeba po Šumavě.

 

Baterie vydrží na cestu z Prahy 6 na Jižní Město a zpátky

3. Elektrokolo využívám nejčastěji jako rychlý dopravní prostředek po Praze, podle počasí na něm jezdím do práce a po různých pojížďkách. Skvělé je, že se dá velmi rychle složit a dát do kufru u auta, nastoupit s ním do výtahu, ale i pověsit na větší vozík v supermarketu. Kolik mám najeto, nevím, ale nabitá baterie vydrží na cestu z Prahy 6 na Jižní Město a zpátky, jen si devadesátikilový člověk s taškou projektů na konci cesty nesmí volit strmý kopec, jako je třeba Švédská ulice ve stoup&aacut e;ní na Strahov.

 

Rychlost cestování odpovídá jízdě městského autobusu, ... po cestě na jednání se nespotíte

3. Musel jsem si zvyknout na kratší rozvor a nižší posazení šlapek, abych ve větším náklonu v zatáčce neškrtal o zem - to je cena za skládatelnost. Pokud dojde baterie, je šlapání na skládačce, navíc zatížené baterií a motorem, vždy těžší a pomalejší než na normálním kole, proto je dobré mít přehled o nabití baterie a vzdálenosti, na kterou se chcete vypravit. Stane se Vám to tak dvakrát a pak už si dáte pozor. Rychlost cestování odpovídá jízdě městského autobusu, protože ten staví na zastávkách, po cestě na jednání se nespotíte, jedete od domu až k domu a nečekáte na zastávce. Nepotřebuji tramvajenku. (Na rodinné nákupy pochopitelně jezdíme autem.)

 

Po pěti letech provozu jsou všechny články vyrovnaně opotřebené s kapacitou cca 70%

4. Jezdím na elektrokole v průměru tak dvakrát týdně, v létě i denně - tedy podle ujeté vzdálenosti 1x a ž 2x týdně nabíjím baterii. Problémy s kolem nebyly žádné, duralový rám i na dlažbě, po které ještě chodil Žižka, obdivuhodně drží včetně skládacích kloubů. Jen polohu baterie jsem raději vymezil v rámu gumovými pásky, aby na dlažbě neklepala. Pokud jde o baterii, tak po třech letech provozu zeslábl jeden její článek natolik, že se citelně zkrátil dojezd, a proto byla nutná jeho výměna - proběhlo bez potíží. Po pěti letech provozu jsou všechny články vyrovnaně opotřebené s kapacitou cca 70% nové baterie. Vyplatí se chovat se k ní slušně.

Už šilhám po novém

5. Naprostá spokojenost, už šilhám po novém, modernějším (vývoj za 5 let pokročil) elektrokole, které si, jak doufám, jednou pořídím na penzi.

J. Jelínek

 

Máme bezpečné připojení https 

Bezpečný nákup díky šifrovanému připojení SSL

Co znamená https a SSL?

 

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení