Zpět

Zvýšení rychlosti elektrokola až na 50 km/h

Platná legislativa ... Proč čipovat? ... Proč nečipovat? ... Zvýšení rychlosti elektrokol s pohonem Bosch, Yamaha, Bafang a Shimano

Jak je jistě všeobecně známo, elektrokolo na pozemních komunikacích dle platné evropské legislativy musí kromě jiného splňovat podmínku, že se po překročení rychlosti 25 km/h motor odpojí a cyklista může vyšší rychlosti pokračovat jen za pomoci síly vlastní. (či za pomoci gravitace, větru...)

Osobně si myslím, že tento koncept má svou logiku a i díky němu (cca před deseti lety jej prosadila Yamaha) se elektrokolo dočkalo masového rozšíření.

Proč čipovat?

Nicméně, jako prodejce elektrokol jsem se setkal s množstvím důvodů, proč maximální rychlost zvýšit:

  • Mez vypnutí 25 km/h je stanovena nešikovně, jezdím rychlostí kolem 27 km/h a motor se každou chvíli zapíná a vypíná, což je nepříjemné
  • V Americe mají stanoven limit 32 km/h
  • Existují rychlá elektrokola s limitem do 45 km/h (ale platí pro ně speciální legislativa - pozn. TF)
  • Chci jezdit mimo veřejné komunikace, kde omezení neplatí 
  • Prostě to chci

 

Pro Vás všechny sděluji, že umíme

Zvýšit rychlost asistence elektrokol až na 50 km/h u pohonů Yamaha, Bosch, Shimano a Bafang

navýšení rychlosti elektrokol Yamaha, Bosch, Shimano, Bafang

 

No a pak jsou tady i důvody,

Proč elektrokolo NEčipovat:

  • Pokud radikálně zvýšíme rychlost, kterou se bude elektrokolo pohybovat, je logické, že bude docházet k vyššímu opotřebení nejen součástí pohonu, baterie, ale také třeba pouzder odpružené vidlice. Nezřídka se setkávám s požadavkem na montáž silnějších brzd, neboť stávající nejsou dost účinné, nebo se přehřívají.
  • Jakýmkoli zásahem do elektrokola, kterým se mění vlastnosti, je dotčena záruka na celé elektrokolo.
  • V případě, že se uživatel "načipovaného" elektrokola stane účastníkem dopravní nehody, stává se velmi snadno viníkem nehody z titulu jízdy na neschváleném dopravním prostředku. Pak nastává druhá fáze, kdy pojišťovna požaduje část nákladů po provozovateli "načipovaného elektrokola"  

 

Pravdy a polopravdy

Svět není černobílý a tak ani argumenty výše neplatí doslova.

  • "Kryž budu reklamovat závadu, tak před tím vymontuji čip a nikdo nic nepozná." Možná ano, možná ne, ale je třeba si uvědomit, že stejně jako Google, tak i řídící jednotka shromažďuje velké množství dat a pro výrobce není problém je získávat. Například diagnostika pohonu Bosch se dá provádět, jen když je měřící počítač připojen k internetu a například baterie tohoto systému zapisuje údaje o teplotě skladování, vyčerpané energii, o tom, jak dlouho se nacházela ve vybitém stavu a podobně. Výrobci se logicky budou proti čipování bránit. 

 

  • Vysoké rychlosti elektrokola si budu užívat jen mimo silnice, na silnici, či cyklostezce čip deaktivuji. Ani tady není vše černobílé, neboť i zdánlivě polní cesta může být pozemní komunikací ve smyslu zákona o provozu na pozemních komunikacích, viz wikipedie:"Silnice, místní komunikace a účelová komunikace nejsou v terénu ani v běžně dostupných mapách od sebe zpravidla žádným dopravním značením rozlišeny, což v praxi působí problémy při určování práv a povinností, které z kategorie pozemní komunikace vyplývají. "
Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení