KAMENNÁ PRODEJNA : Čistovická 499/54, Praha 6 (Mapa Google)
Otevřeno: Po-Pá 11:00-18:00, čt do 20:00
Telefon prodejna: 725 729 111.
Do servisu se prosím objednejte předem.

 Tel. servis 603 553 973, nebo 725 729 111, Servis ROCK SHOX jen 603 553 973.

Zpět

Zvýšení rychlosti elektrokola až na 50 km/h

Platná legislativa ... Proč čipovat? ... Proč nečipovat? ... Zvýšení rychlosti elektrokol s pohonem Bosch, Yamaha, Bafang a Shimano

Jak je jistě všeobecně známo, elektrokolo na pozemních komunikacích dle platné evropské legislativy musí kromě jiného splňovat podmínku, že se po překročení rychlosti 25 km/h motor odpojí a cyklista může vyšší rychlosti pokračovat jen za pomoci síly vlastní. (či za pomoci gravitace, větru...)

Osobně si myslím, že tento koncept má svou logiku a i díky němu (cca před deseti lety jej prosadila Yamaha) se elektrokolo dočkalo masového rozšíření.

Proč čipovat?

Nicméně, jako prodejce elektrokol jsem se setkal s množstvím důvodů, proč maximální rychlost zvýšit:

  • Mez vypnutí 25 km/h je stanovena nešikovně, jezdím rychlostí kolem 27 km/h a motor se každou chvíli zapíná a vypíná, což je nepříjemné
  • V Americe mají stanoven limit 32 km/h
  • Existují rychlá elektrokola s limitem do 45 km/h (ale platí pro ně speciální legislativa - pozn. TF)
  • Chci jezdit mimo veřejné komunikace, kde omezení neplatí 
  • Prostě to chci

 

Pro Vás všechny sděluji, že umíme

Zvýšit rychlost asistence elektrokol až na 50 km/h u pohonů Yamaha, Bosch, Shimano a Bafang

navýšení rychlosti elektrokol Yamaha, Bosch, Shimano, Bafang

 

No a pak jsou tady i důvody,

Proč elektrokolo NEčipovat:

  • Pokud radikálně zvýšíme rychlost, kterou se bude elektrokolo pohybovat, je logické, že bude docházet k vyššímu opotřebení nejen součástí pohonu, baterie, ale také třeba pouzder odpružené vidlice. Nezřídka se setkávám s požadavkem na montáž silnějších brzd, neboť stávající nejsou dost účinné, nebo se přehřívají.
  • Jakýmkoli zásahem do elektrokola, kterým se mění vlastnosti, je dotčena záruka na celé elektrokolo.
  • V případě, že se uživatel "načipovaného" elektrokola stane účastníkem dopravní nehody, stává se velmi snadno viníkem nehody z titulu jízdy na neschváleném dopravním prostředku. Pak nastává druhá fáze, kdy pojišťovna požaduje část nákladů po provozovateli "načipovaného elektrokola"  

 

Pravdy a polopravdy

Svět není černobílý a tak ani argumenty výše neplatí doslova.

  • "Když budu reklamovat závadu, tak před tím vymontuji čip a nikdo nic nepozná." Možná ano, možná ne, ale je třeba si uvědomit, že stejně jako Google, tak i řídící jednotka shromažďuje velké množství dat a pro výrobce není problém je získávat. Například diagnostika pohonu Bosch se dá provádět, jen když je měřící počítač připojen k internetu a například baterie tohoto systému zapisuje údaje o teplotě skladování, vyčerpané energii, o tom, jak dlouho se nacházela ve vybitém stavu a podobně. Výrobci se logicky budou proti čipování bránit. 

 

  • Vysoké rychlosti elektrokola si budu užívat jen mimo silnice, na silnici, či cyklostezce čip deaktivuji. Ani tady není vše černobílé, neboť i zdánlivě polní cesta může být pozemní komunikací ve smyslu zákona o provozu na pozemních komunikacích, viz wikipedie:"Silnice, místní komunikace a účelová komunikace nejsou v terénu ani v běžně dostupných mapách od sebe zpravidla žádným dopravním značením rozlišeny, což v praxi působí problémy při určování práv a povinností, které z kategorie pozemní komunikace vyplývají. "

 

  • Na západ o našich hranic se již běžně stává, že pokud projedete na elektrokole kolem policistů nezvykle vysokou rychlostí, můžete být požádáni, abyste i se svým elektrokolem absolvovali cestu policejní dodávkou do nejbližžší autorizované zkušebny, kde se vašemu kolu podívají na zoubek. A již samotná existence čipu v elektrokole pak znamená nedobrovolný příspěvek do stání pokladničky. Je jen otázkou času, kdy se podobná služba elektrocyklistům rozšíří i k nám.
Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti
Naše webová stránka ukládá data na vašem zařízení (cookies a úložiště prohlížeče), aby bylo možné identifikovat vaši relaci a dosáhnout základní funkčnosti platformy, zážitku z prohlížení a zabezpečení.
Můžeme ukládat data na vašem zařízení (soubory cookie a úložiště prohlížeče), abychom mohli poskytovat doplňkové funkce, které zlepšují váš zážitek z prohlížení, ukládat některé vaše preference bez uživatelského účtu nebo bez přihlášení, používat skripty a/nebo zdroje třetích stran, widgety atd.
Použití analytických nástrojů nám umožňuje lépe porozumět potřebám našich návštěvníků a tomu, jak naši stránku používají. Můžeme použít nástroje první nebo třetí strany ke sledování nebo zaznamenávání vašeho procházení našich webových stránek, k analýze nástrojů nebo komponent, se kterými jste interagovali nebo je používali, k zaznamenávání konverzních událostí a podobně.
Můžeme používat soubory cookie a nástroje třetích stran k vylepšení nabídky produktů a/nebo služeb naší nebo našich partnerů, její relevance pro vás na základě produktů nebo stránek, které jste navštívili na tomto webu nebo na jiných webových stránkách.

Přihlášení