Croozer 2013

Croozer 2013 - kosmetické změny (v roce 2014 pouze změna barvy na zelenou)

Pro rok 2013 výrobce připravil vozík prakticky totožný s modelem vyráběným v letech 2010-2012. Nový kid for 1 má barvu bledě modrou a kid for 2 barvu zelenou. Inovovaný Croozer poznáme na první pohled podle dvou reflexních proužků nad a pod oknem, které značně zlepší viditelnost cyklovozíku za snížené viditelnosti.

 

 Crozer 2013 - zklamání

Základní konstrukce zůstala stejná, došlo jen k drobným změnám. Rád bych napsal k drobným vylepšením, ale... 

Při pohledu do prostoru pro dítě zjistíme, že kapsičky na bocích jsou prohloubené a výrobce je posunul blíže k sedačce, takže i připoutané dítě už do nich samo dosáhne, na podlaze byly zaslepeny montážní otvory v textilii a z Croozeru tedy již nebudou cestou vypadávat drobné předměty, které si vaše ratolest odloží na podlahu.

 

K sedačce je přišito nepřehlédnutelné varování, které vás ve třiadvaceti jazycích upozorňuje na nutnost používání zádržného systému (pětibodového pásu) dále, že sedadlo není vhodné pro děti do 6 měsíců a také varování, abyste nikdy nenechávali dítě bez dozoru.

 

Varování dobře poslouží jako kobereček pod nohy, zvláště, pokud bude mít dítě zablácené botky.

Dvojitý přední kryt proti dešti a moskytiera doznaly jen drobných změn, z krytů vedou delší suché zipy, protikus je naopak kratší a protože se zmenšila styčná plocha spodního suchého zipu, která má za úkol držet zip v plastovém oku (to je ten camfour na fotce vlevo dole), nedivte se, pokud vám občas "sucháč" zůstane v ruce, nebo jej ztratíte cestou. 

Přepracované suché zipy nás donutily upravit protipylovou síťku, která bude od května 2013 připravená i pro použití na nových Croozerech.

Přepracována byla parkovací brzda. Ta je nyní ovládaná jednou pákou centrálně, namísto dvou brzd pro každé kolo zvlášť. Údajně za tím stojí nějaké nařízení Evropské unie, které vyžaduje ovládání parkovacích brzd z jednoho místa. Detaily mi nejsou známy. 

 

Použitím nové parkovací brzdy u Croozeru 2013 se zkomplikovalo použití našeho odpružení Comfort s vinutými pružinami vyvinuté pro modely Croozer 2005 -2012.

Zabržděno.

 

Posunutím páky do horní polohy se plastová ramena zaryjí do plášťů na obou stranách a vozík je zabržděn. Pokud budete vozík skládat a budete chtít vyjmout kola z rámu, musíte nejdříve odbrzdit.

Odbržděno.

 

Páka je dole a plastové rameno se nachází jen několik milimetrů od povrchu pneumatiky. Pokud byste na Croozer 2013 chtěli namontovat širší pneumatiky, tak na to rovnou zapomeňte.

 

 

Demontovaná parkovací brzda v celé své kráse s odrazkami.

Po demontáži parkovací brzdy je naše odpružení možné na novém vozíku použít, ale v případě použití odpružení s parkovacími brzdami je nutné namontovat na kola plastové kotouče, které nahrazují plastové růžice používané do roku 2012. Vyrábíme tedy odpružení bez brzd použitelné pro vozíky vyrobené v letech 2005 - 2013, odpružení s brzdami pro vozíky 2005-2012 a odpružení s brzdami pro vozíky od roku 2013.

Na této fotografii je také dobře vidět jeden ze dvou reflexních proužků na bocích Croozeru.

Pokud po odstranění parkovací brzdy namontujeme odpružení Velofiala Comfort, bude nutné nějakým způsobem nahradit odrazky.

U starších vozíků byly odrazky přišroubované k zadní části vozíku, nyní zůstaly na demontované parkovací brzdě.

Řešením je použití samolepek z reflexní folie. Samolepky k odpružení 2013 přibalíme.

 

Demontovanou parkovací brzdu jsem pro zajímavost položil na váhu.

   

Croozer kid for 1 a Croozer kid for 2 "po faceliftu" jsou pro mne zklamáním. I přesto zřejmě i nadále zůstanou nejprodávanějšími cyklovozíky v Česku, neboť ve své cenové kategorii nemají konkurenci.

24.6.2013
A jedna dobrá zpráva nakonec: Odpružení Comfort s parkovacími brzdami pro Croozer 2013 je již v prodeji.

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení