Croozer 2014 - sylomerové odpružení

Pro rok 2014 představil výrobce na veletrhu EUROBIKE v německém Friedrichshafenu inovovaný model Croozeru a sice Croozer Kid plus, vybavený sylomerovým odpružením.

Jak jsem vyčetl z katalogu, "Váš vývojářský Croozer-tým společně s týmem expertů na odlehčené konstrukce, vibrace a tuning podvozků" vyvinul odpružení se zdvihem 45mm, které bez jakéhokoliv seřizování zajistí komfort jak jednomu novorozenci, tak dvěma šestiletým dětem atakujícím celkovou hmotnost 45kg.

Odpružení je realizováno blokem pěnového materiálu, jenž je nazýván sylomer. Tento materiál se užívá ve stavebnictví například k tlumení vibrací pod železničními kolejemi, vyniká stálostí vlastností a proto by si měl zachovat pružnost během celé životnosti cyklovozíku. Výrobce tvrdí, že materiál je tak dokonalý, že odpružení netřeba seřizovat s měnící se hmotností dítěte (dětí) v rozsahu 10-45 kg. Materiál neobsahuje toxické látky a celá konstrukce je pochopitelně patentována.

  Croozer Kid fot 1 plus se sylomerovým odpružením

Škoda jen, že se týmu expertů nepodařilo Croozeru konečně nadělit do vínku otevírací boční okna. Na vyřešení problému s nedostatečným větráním si prý máme počkat do roku 2015.

 

Jak by teoreticky mělo sylomerové odpružení fungovat, si prohlédněte na animaci. A nezapomeňte si ztlumit zvuk :)

no alt

Oba vozíky Croozer PLUS jsou vyráběny v modré barvě (SKY BLUE) v kombinaci s hnědým spodkem.
Croozer kid for 1 PLUS bude nabízen za 16.490,- Kč a jeho dvousedadlový bratr Kid for 2 PLUS za 17.990,- Kč ...


Klasický (neodpružený) Croozer zůstává pro rok 2014 v nabídce, pouze v barvě zelené.

Poté, co jsme vozík naskladnili, jsme přídili několik fotografií a přinášíme detailnější popis změn:

Matně černé ráfky a reflexní proužky

Matně černé ráfky a reflexní proužky

 

Ráfky kol základní jednotky i joggingového kola mají černě anodizovaný povrch a všechny 3 pneumatiky mají reflexní proužek zlepšující viditelnost vozíku za tmy.

Parkovací brzda, umístěná na pravém boku za zadním kolem vozíku  váží minimálně o jeden kilogram méně, než u základního modelu.

Propracovaná parkovací brzda

Propracovaná parkovací brzda

Parkovací brzda zaslouží detailnější popis. Je to nejpropracovanější součást vozíku vůbec. Po odkrytí plastového krytu je vidět pákový mechanismus s lanky k oběma kolům. Vše je kovové a robustní.

Přestavět brzdu z jedné polohy do druhé jde velmi hladce, každý lanovod má vlastní seřizovací šroub a celý mechanismus působí spolehlivě a nezničitelně.

Výměna lanka není jednoduchou záležitostí

Od ovládací páky vedou v bovdenech lanka k mechanismům na ramenech nápravy, při zabrždění se z mechanismů vysunou kolíky, které zapadnou do plastových výlisků umístěných na kolech. 

Mechanismy na ramenech nápravy jsou z větší části plastové. Případná výměna lanka není vůbec jednoduchá, protože po odšroubování šroubků jednotlivé součástky vyskočí ven a dostat je zpět komplikuje pružinka.

Pokud praskne lanko, což není nijak neobvyklé, bude jej potřeba vyměnit včetně bovdenu, seřizovacího šroubu a páčky, protože má nalisované koncovky na obou stranách a tento celek je nerozepiratelný. 

Odpružení

Odpružení

Kola jsou nasazena do ramen z hliníkové slitiny. Ramena jsou nasazena na trubku s drážkami a zvrchu se opírají o kus pěnové hmoty - sylomer.

Teoreticky disponuje odpružení zdvihem 45 mm, ale prakticky jej nelze zcela využít, neboť pod malou váhou novorozeného dítěte se za provozu pěna nestlačí více než do poloviny a naopak pod vahou dvou pětiletých dětí je z větší části pěna trvale stlačena a tak na vlastní pružení zbývá opět jen menší část z udávaného zdvihu, odhadem 25mm.

V ramenech jsou výstupky, které přesně zapadají do drážek v trubce spojující obě ramena. Tím je zajištěno, že obě ramena se pohybují současně. Spoj je proveden dvěma šrouby a pro jistotu ještě zajištěn nýtem.

Uložení nápravy

Uložení nápravy

Trubka spojující ramena je zespodu vozíku uchycena dvěma plastovými úchyty, ve kterých by se při pružení měla pohybovat. Podobné pohyblivé spoje bývají opatřeny ložisky, nebo kluznými pouzdry. Nikoliv u Croozeru Plus.

Plastové úchyty nejsou žádným způsobem zakrytovány a proto lze předpokládat, že po průjezdu blátem se do drážek budou dostávat nečistoty, které časem uložení trubky vydřou.

Inovovaný kryt dva v jednom

Inovovaný kryt dva v jednom

 

Čelní kombinovaný kryt 2v1 dostal nově bezpečnostní reflexní proužky, kryt proti dešti je nově na zip  a za zmínku stojí i vylepšený zip, který je krytý proti dešti.

Přepracovaná sedačka

Přepracovaná sedačka

 

Sedadlo dítěte je nyní zúžené, tvarem připomíná vložku pro novorozence - miminkovník, ale je dostatečně široké a zároveň nehrozí, že pokud títě usne, bude ležet nakřivo, jako u předchozích verzí. Kapsičky na drobnosti jsou blíže dítěti a na straně přibyla přihrádka na láhev.  

Na běhání zapomeňte

Na běhání zapomeňte

Na fotce vlevo vidíte fotku ze starého katalogu Croozer. Nevím jak vy, ale já vidím běžící ženu, jak tlačí Croozer s tzv. joggingovým setem.

Joggingový set - jogger byl nyní přejmenován na "sportovní kočárkové kolo s rameny" a v návodu k obsluze vozíku se nyní dočteme:

" VAROVÁNÍ! Vozík Croozer Kid Plus  se sportovním kočárkovým setem není schválený pro běh a bruslení. Běhání nebo bruslení se sportovním kočárkem může vést k nehodám s životu nebezpečnými zraněními."

Hmotnost a rozměry - chyba nebo podvod?

Hmotnost a rozměry - chyba nebo podvod?

Údaje z katalogu (jednomístný vozík):
maximální šířka v ramenou: 60 cm
prostor pro nohy: 58 cm
celkové rozměry bez madla (délka x šířka x výška): 113 cm x 69 cm x 87 cm
celkové rozměry ve složeném stavu bez madla a kol: 104,5 cm x 69 cm x 27,5 cm
výška držadla kočárku: 100 nebo 112 cm
hmotnost základní jednotky s madlem 11,4 kg
nosnost 30 kg

Narozdíl od výrobce jsme naměřili šířku vozíku 78 cm a hmotnost základní jednotky 15,8 kg,
s joggingovým setem 17 kg
s cyklosetem 16,6 kg
a s kočárkovým kolečkem 16,2 kg.

Údaje z katalogu (dvoumístný vozík):

maximální šířka v ramenou: 70 cm
prostor pro nohy: 58 cm
celkové rozměry bez madla (délka x šířka x výška): 113 cm x 90 x 87 cm
celkové rozměry ve složeném stavu bez madla a kol: 104,5 cm x 87 cm x 27,5 cm
výška držadla kočárku: 100 nebo 112 cm
hmotnost základní jednotky s madlem 13,4 kg
nosnost 45 kg

Narozdíl od výrobce jsme naměřili šířku vozíku 92 cm a hmotnost základní jednotky 18,6 kg,
s joggingovým setem 20,2 kg
s cyklosetem 19,4 kg
a s kočárkovým kolečkem 19 kg

Máme bezpečné připojení https 

Bezpečný nákup díky šifrovanému připojení SSL

Co znamená https a SSL?

 

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení