Repase baterie elektrokola je služba, která spočívá ve výměně jednotlivých článků v pouzdře baterie.
Položka nejde vložit do košíku, jedná se o nabídkový katalog se všemi potřebnými informacemi, tak abyste mohli podle obrázku rychle nalézt typ Vaší baterie a následně vybrat vhodnou variantu repase.
Pokud Vás nabídka zaujme, dopravte k nám Vaši starou baterii, uveďte jaké články a jakou výslednou kapacitu jste zvolili a nezapomeňte uvést kontakt na Vás.
Má to smysl?
Ještě před tím zjistěte, kolik by stála nová baterie srovnatelných parametrů. Repase nemá smysl, pokud seženete novou baterii od důvěrzhodného dodavatele za nepatrně vyšší cenu, než je cena repase. Naopak důvodem pro repasi je možné navýšení kapacity, výrazný rozdíl v ceně zejména u značkových baterií, jako je například Bosch a nebo varianta, kdy se vaše baterie nedá sehnat, protože se již nevyrábí.
My se s Vámi před repasí telefonicky spojíme a zvolenou variantu si odsouhalsíme. Zejména probereme vhodnost vybraných článků vzhledem k výkonu motoru elektrokola. Doba repase je cca 2 týdny. Zrepasovanou baterii Vám následně zašleme na naše náklady.
Z původní baterie zůstane jen pouzdro s konektory a elektronické moduly, jako je BMS a indikátor nabití.
Opatrnost je na místě
"Elektrikář Franta v hospodě říkal, že vyměnit články v baterii není tak složité a na aliexpresu seženete články z Číny za pár dolarů". Tomuto tématu se věnujeme na jiném místě ale: Každá baterie s energií nad 100Wh je ne náhodou považována za nebezpečné zboží. Malá chyba v konstrukci může znamenat vznícení, či výbuch a proto vsázíme na jistotu.
Repasi bude provádět česká firma, Accu Technology spol. s r.o., založena v roce 2000, která se původně specializovala na výrobu baterií do mobilních telefonů. S nástupem elektromobility přibyly baterie do elektrokol, koloběžek, golfových vozíků a také elektrického nářadí. Přes 20 let zkušeností je pro nás dostatečným důvodem ke spolupráci.
Na výběr jsou články od různých výrobců, lišící se kapacitou, maximálním vybíjecím proudem a cenou. Články pocházejí z evropské distribuce výrobců SONY, SANYO, PANASONIC a SAMSUNG.
Trocha teorie
Maximální kapacita baterie je dána počtem článků, které se do pouzdra vejdou. Články jsou zapojeny sérioparalelně, kde spojováním do série (za sebe) získáváme (sčítáme) potřebné celkové napětí a spojováním paralelně (vedle sebe) získáváme (opět sčítáme) celkovou kapacitu.
Typická baterie pro elektrokolo na obrázku je složena z Li-Ion článků 18650:
V zapojení na obrázku jsou pro příklad použity články Samsung ICR 18650-22P s kapacitou 2,2Ah.
Pokud bychom ve stejném zapojení použili například články Panasonic NCR18650GA s kapacitou 3,5Ah, dostali bychom výslednou kapacitu baterie 14Ah, pokud by se do pouzdra vešlo 5x10 článků, dostali bychom výslednou kapacitu 17,5Ah.
Maximální kapacita baterie je omezena množstvím článků, které se do pouzdra vejdou a samozřejmě kapacitou vybraných článků.
Možné varianty repase baterie vyobrazené na obrázku v záhlaví:
V tabulce níže jsou uvedeny jen varianty repasí, které je možné sestavit do pouzdra uvedeného názvu a odpovídající fotografii.
Články ACCU 2,6Ah INR18650-26E (max proud článku 5A)
- Napětí baterie 36V (4p) kapacita 10,4Ah cena 8490,-
Články Panasonic 2,9Ah NCR18650PF (max proud článku 10A)
- Napětí baterie 36V (4p) kapacita 11,6Ah cena 9990,-
Články Panasonic 3,5Ah NCR18650GA (max proud článku 10A)
- Napětí baterie 36V (4p) kapacita 14Ah cena 1190,-
Všechny ceny jsou včetně DPH 21%
Předpokladem úspěšné repase je dodání baterie s funkční elektronikou (BMS) Pokud je elekktronika baterie poškozena, spojte se s námi ještě před doručením baterie, některé baterie jsou opravitelné, některé nikoliv.
Pokud máte baterii, kterou jste nenašli v naší nabídce, kontaktujte nás na tomas@velofiala,cz . Zjistíme, zda je repase možná, či nikoliv.