Odpružení a parkovací brzdy

Odpružení a parkovací brzdy

Odpružení a parkovací brzdy

V návodu k odpružení a ve všech dalších materiálech uvádíme, že při montáži odpružení musí být původní brzdy demontovány. Většina našich uživatelů používá odpružený přívěs jen zapojený za kolem a původní parkovací brzdy nevyužije. Případná přestavba odpruženého Croozeru na neodpružený s brzdami nezabere více než čtvrthodinu.


Naproti tomu na každé naše odpružení Mini (2006-2009) je technicky možné velmi snadno namontovat původní brzdy použité na přívěsech Croozer. Slouží k tomu závity M6 v pohyblivých ramenech.  

Brzdy jsou výrobcem přišroubovány k rámu přívěsu pomocí šroubů s podivným závitem připomínajícím whitworth. Pro montáž brzd na odpružení mini (2006-2009) byla navržena náhrada původních šroubů novými šrouby s metrickým závitem M6x60 a zajištění čtyřmi maticemi M6. Pravá brzda z přívěsu pasuje na levé rameno a naopak. Bohužel se ukázalo že to, co funguje v mírném terénu nemusí fungovat všude.


Při zkouškách se stávalo, že na větších nerovnostech se původní těžké brzdy přišroubované na ramenech odpružení za jízdy samovolně zabrzdily. Z tohoto důvodu v návodu k odpružení a ve všech dalších materiálech uvádíme, že původní brzdy musí být demontovány.

Z téhož důvodu doporučujeme NEMONTOVAT ORIGINÁLNÍ BRZDY CROOZER NA POHYBLIVÁ RAMENA ODPRUŽENÍ.  

V případě zablokování těchto brzd za jízdy hrozí poškození plastové rozety ve výpletu kola, poškození ramen odpružení a v neposlední řadě může tato porucha nepříjemně překvapit cyklistu samotného se všemi případnými následky.

Od roku 2010 jsme vyráběli odpružení mini ve dvou variantách:

  • odpružení mini ECO bez brzd.
  • odpružení mini BRAKES s vlastními miniaturními parkovacími brzdami. 

 

Po uvedení odpružení Comfort v roce 2011 poklesl zájem o odpružení "mini" natolik, že jsme jeho výrobu ukončili.

Více o odpružení Comfort zde

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení