Kamenná prodejna: Čistovická 499/54, Praha 6. Otevřeno Po-Pá: 11-18, Čt: 11-20 hod. Tel. 725 729 111
Na servis doporučujeme objednat se telefonicky předem.

Děkujeme za pochopení.

popisek Haibike Bosch 2020 rozpracováno

popisek Bosch 2020 rozprac..

Elektrokolo s pohonem BOSCH patří k tomu nejlepšímu, co lze na poli jízdních kol s elektropohonem pořídit.

Firmu Bosch a její výrobky netřeba představovat, v segmentu pohonů elektrokol se Bosch pohybuje již desátým rokem. Bosch si zakládá na tom, že celý systém (kromě japonských článků pohonné baterie) je vyráběn v Evropských zemích. Německé kvalitě odpovídá také cena, která je vyšší, než pohonné jednotky z Asie.

Novinky systému pohonu Bosch 2020 v kostce:

Kolekce elektrokol Haibike pro rok 2020 přináší následující novinky

Nový motor Bosch Performance line CX již 4. generace

Nový motor Bosch performance cx je o 1,1 kg lehčí proti předchůdci 

Menší, lehčí, silnější... Performance CX

Na prvním místě je zcela přepracovaný motor Bosch Performance Line CX čtvrté generace. Oproti předchůdci třetí generace došlo k následujícím změnám:

  • redukce objemu o 48% 
  • snížení hmotnosti z 4 kg na 2,9 kg
  • zvýšení podpory v režimu Turbo z 300 na 340% 
  • nahrazení malého převodníku s převodovkou velkým převodníkem
  • nová válečková spojka minimalizuje odpor šlapání při jízdě bez podpory motoru
  • antituningový software

Nová baterie PowerTube 625Wh

ke stávajícím bateriím Powerpack 300, 400, 500Wh a PowerTube 500Wh Bosch připravil výkonnější variantu integrované baterie s energií 625 Wh. Tato baterie může být schována ve spodní rámové trubce, což je ideální pro maximálně snížené těžiště, nebo také v trubce sedlové. Haibike používá první řešení. 

Možnost instalace až 1125Wh v případě zapojení DualBattery

Dual battery umožňuje instalovat na elektrokolo Haibike energii 1125Wh

 

Elektrokola s integrovanou baterií, vybavená kolejničkou na spodní rámové trubce (MRS = Modular Rail System) umožňují k baterii Powertube schované v rámu, pomocí "extenderu" namontovat druhou baterii Powerpack s energií až 500Wh a v součtu pak mít k dispozici energii 1, 125 KWh. 

Nový "SmartphoneHub" COBI.Bike

Jedná se o jakýsi interface, který umožní ovládání elektrokola prostřednictvím vašeho smartphone. Pomocí adaptéru jej umístíte na řídítka namísto původního displeje Bosch Intuvia a pomocí aplikací se propojíte"s "digitálním světem"  Možné funkce ve zkratce:

  • Smartphone autentizace
  • Cyklistická navigace  (2D / 3D)
  • Celosvětové offline mapy
  • Ovládání hudby nebo podcastu
  • Zahájení a přijímání hovorů
  • Aplikace Počasí 
  • Import tras GPX (přes Komoot **)
  • Integrace turné (přes Komoot **)
  • Odometer
  • Integrace fitness (Apple / Google)
  • Automatické zaznamenání cesty (přes aplikace Strava *** a Komoot **)
  • Aplikace jsou k dispozici pouze v němčině a angličtině
  • možnost nabíjení smartphonu z pohonné baterie elektrokola
  • Alarm systém - možnost hlídání elektrokola na základě pohybu 
  • možnost instalace předního světla s technologií AmbiSense automaticky řízeného senzorem
  • možnost instalace zadního světla s technologií AmbiSense ovládaného bezdrátově přes Bluetooth
  • ovládání pomocí šestitlačítkového ovladače umístěného v dosahu palce

* Použití aplikace je možné pouze po předchozí registraci a uzavření samostatné uživatelské dohody.

** Nejpoužívanější plánování cesty

*** Přední komunita kol

 COBI.bike pro ovládání motorů Bosch

COBI.Bike není v kolekci Elektrokol Haibike 2020 standardně nabízen, lze dokoupit.

COBI.bike systém si můžete pořídit i samostatně k jakěmukoli neelektrickému kolu.

 

Přehled komponent pohonu Bosch v kolekci Haibike 2020: 

Ze škály vyráběných komponent Haibike do svých e-biků osazuje jen některé.

Ve zkratce: 

Motory Bosch:

  • Performance CX (75 Nm) na horských a trekingových elektrokolech
  • Performance line (65Nm) na horských a trekingových elektrokolech
  • Active plus (50Nm) na trekingových elektrokolech
  • Performance Speed (60Nm, 350W, 45 km/h ) na rychlých trekingových elektrokolech ( nedováží se)

Displeje Bosch:

  • Purion na všech horských kolech
  • Intuvia na některých trekingových elektrokolech
  • Kiox na trekingových elektrolech 

Baterie Bosch:  

  • Klasická rámová Powerpack 500 Wh na horských elektrokolech
  • Powertubee 500 nebo 625 Wh na horských elektrokolech, pomocí extenderu lze rozšířit až na 1125 Wh
  • Powerpack 400 Wh na trekingových kolech
  • Powertube 500 Wh, na trekingových elektrokolech, pomocí extenderu lze rozšířit až na 1000 Wh

 

Podrobnější popis hlavních součástí pohonu:

O elektromotorech Bosch

Základem každého elektrokola je elektromotor s řídící jednotkou. Ta je integrována v pouzdře motoru a komunikuje s ovládacím panelem, s externím snímačem rychlosti a baterií ( ano i s baterií a pokud jí podstrčíme jinou baterii, než originální, systém nebude fungovat).

Jak vybrat správný motor BOSCH?

 

jak vybrat motor bosch na elektrokolo

Pro základní orientaci poslouží obrázek výše, nyní probereme vlastnosti jednotlivých motorů:

Motor Active line 

Vedle nového CX nejmenší a nejlehčí z rodiny motorů Bosch (2,9 kg ). Motor Bosch active line je velmi tichý, úsporný a designově čistý. Poskytuje podporu pro jízdu ve městě, ideální pro dojíždění do zaměstnání, či víkendové vyjížďky v lehkém terénu. Nízký kroutící moment 40 Nm se projevuje jemnou akcelerací a téměř jej nevnímáme. Nízký kroutící moment souvisí s nižší spotřebou a tím delším dojezdem. Reálný dojezd v běžném městském provozu s baterií 400 Wh se blíží sedmdesáti kilometrům. Nový motor Active line může být namontován na kole s torpédem (protišlapací brzdou) Motor poskytuje maximální podporu 250% vzhledem k síle vynakládané samotným cyklistou. 

parametry:

  • maximální velikost přípomoci 250% výkonu cyklisty
  • maximální kroutící moment 40 Nm
  • maximální kadence (otáčky pedálů za minutu) při které motor pomáhá 100 ot/min (90 v ECO módu)
  • Hmotnost motoru 2,9 kg
  • určení: město a rovinatý terén

Tento motor není v kolekci Haibike 2020 používán, najdeme jej například na městských elektrokolech Winora. 

Motor Active line PLUS

má o trochu větší kroutící moment (50Nm) a maximální podporu ve výši 270%, jinak je identický s Active line.

parametry:

  • maximální velikost přípomoci 270% výkonu cyklisty
  • maximální kroutící moment 50 Nm
  • maximální kadence (otáčky pedálů za minutu) při které motor pomáhá 100 ot/min (90 v ECO módu)
  • Hmotnost motoru 3,2 kg
  • určení: cyklostezky ve zvlněném terénu

Bosch active line 2018 motor  Oceněn cenou RED DOT AWARD 2017 

 

Motor Performance line 

má větší kroutící moment oproti Active line ( max 63Nm ) maximální podpora je ve výši 275% vzhledem k výkonu cyklisty, vyrábí se v provedení s maximální rychlostí 25 km/h a také ve verzi s rychlostí do 45 km/h (350W) pro tzv. rychlá elektrokola.

Provoz rychlých elektrokol je schválen na celém území EU již od 1.1.2016, v Česku je však velmi problematické takové kolo přihlásit a provozovat ( nutnost přidělení registrační značky, řidičské oprávnění na malý motocykl, platba povinného ručení a nemožnost legálně používat cyklostezky)

Bosch performance cruise

parametry:

  • maximální velikost přípomoci 275% výkonu cyklisty
  • maximální kroutící moment 63 Nm
  • maximální kadence (otáčky pedálů za minutu) při které motor pomáhá 120 ot/min
  • Hmotnost motoru <4 kg
  • určení: sportovní zatížení v náročném terénu na trekingových a horských kolech

Motor řady Performance Line je určen pro cyklisty se sportovními ambicemi a nejlépe je mu na lesní pěšině v členitém terénu a na singltrailech.

Motor Bosch Performance Line CX čtvrté generace

Motor bosch performance cx 2020 v rámu Haibike

Motor Performance CX uložený v rámu elektrokola Haibike 2020

Motor Performance CX ve srovnání se svými  bratry Active  a Performance  vyniká nejvyšším kroutícím momentem v režimech Turbo a eMTB a sice hodnotou 75 Nm. 

Předurčení pro nejdrsnější jezdce MTB signalizuje již tvar pohonné jednotky s menším pouzdrem a matnou povrchovou úpravou. Jednotka poskytuje silné zrychlení a v turbo režimu nejvyšší kroutící moment ze všech pohonných jednotek Bosch.

Pohled do útrob motoru Bosch CX připomíná švýcarské hodinky:

Motor Bosch performance CX uvnitř
V turbo režimu poskytuje jednotka téměř trojnásobný výkon, než je výkon jezdce, přesně je to 340% výkonu cyklisty. 

Parametry:

  • maximální velikost přípomoci 340% výkonu cyklisty
  • maximální kroutící moment 75 Nm
  • maximální kadence (otáčky pedálů za minutu) při které motor pomáhá 120 ot/min
  • Hmotnost motoru 2,9 kg
  • určení: Alpský terén, extrémní zatížení MTB

Všechny motory disponují nominálním výkonem 250W, pomáhají do rychlosti 25 km/h jsou vybaveny funkcí rozpoznání řazení, což ocení všichni, kteří během "přehazování" nezvolní, motor to udělá za ně a tak šetří přehazovačku, řetěz a pastorky.

4 jízdní režimy přípomoci:

  • ECO
  • TOUR
  • SPORT (nebo eMTB u motorů CX)
  • TURBO

a samozřejmě režim OFF bez přípomoci motoru.

Režim eMTB

Od poloviny roku 2017 je k dispozici nový režim eMTB. jedná se o jakýsi automat, který sám přepíná mezi ostatními režimy - od Tour po Turbo. Až 340% podpory a neuvěřitelné dynamiky poskytují tu nejlepší možnou podporu na všech terénech, stejně jako lepší akceleraci. Podpora motoru se automaticky přizpůsobuje jízdnímu stylu jednotlivce, takže není třeba ručně měnit režimy podpory. Kdo jednou zkusí, už režim eMTB nevypíná. 

Režim eMTB nahrazuje režim SPORT a to pouze u motorů Performance line CX. Režim eMTB lze aktivovat i u starších kol s pohonem Performance line CX. Upgrade vám provedeme po dohodě na počkání.   

 

Jak vybrat pohonnou jednotku podle kroutícího momentu? Jaký je rozdíl mezi 40 a 75Nm?


Tato otázka je překvapivě jednoduchá. Maximální velikost kroutícího momentu můžeme porovnávat jen v okamžiku, kdy motor pracuje na maximální výkon a to je při akceleraci nebo do velmi prudkého kopce. Je to podobné, jako u výkonu motoru automobilu, pokud je malý, tak když na křižovatce padne zelená, asi nevystřelíme, jako ten mladík ve sportovním voze ve vedlejším pruhu, ale pokud pojedeme v koloně padesátkou, tak je úplně jedno, kolik koníků nám řehtá pod kapotou.

Elektrokola mají podle platné legislativy omezen výkon na 250W a rychlost na 25 km, takže po akceleraci a dosažení cestovní rychlosti blízké 25km/h se budou chovat všechny motory skoro stejně. Pokud vyberete úsporný motor Bosch Active s kroutícím momentem 40Nm, budete mít delší dojezd, ale v prudkém kopci vám kolegové s motorem Bosch Performance CX (75Nm) ukáží záda.

 

ČipTunning a AntiTunning

Ne každý elektrocyklista se smíří s maximální rychlostí 25km/h danou zákonem, do které je motor aktivní a proto vznikly čipy na odblokování této maximálky. Je veřejným tajemstvím, že asi nejvíce těchto čipů vzniká v české republice a po tisících jsou exportovány do světa. Čip oklame řídící jednotku motoru a udržuje přípomoc aktivní i v rychlosti přes 50 km/h. Nabídka čipů pro zvýšení rychlosti zde:

zrychlení elektrokola - velofiala

Preventivní kroky Bosch eBike Systems

Během předváděcích akcí Bosch avizoval, že proti praktikám čipování aktivně zasáhne. Důvodem jsou rizika spojená s používáním upravených elektrokol v silničním provozu a porušováním legislativy. Cílem je zachovat koncept elektrokol s podporou motoru do 25 km/h se zachováním veškerých výhod, které takto definovaný dopravní prostředek má ve srovnání s ostatními motorovými vozidly ( stejné výsady, jako neelektrická kola, možnost řídit bez řidičského oprávnění, bez registrace a povinného ručení...)   

Antituningový software 2020

bude fungovat tak, že pokud senzory v motoru zjistí podezřelé chování, uvedou celý systém do "nouzového režimu" jaký známe u automobilů, tedy sníží podporu motoru a zároveň na displeji zobrazí chybové hlášení. Nouzový režim potrvá 90 minut, poté se systém nastaví do původního stavu. Zároveň se zapíše hlášení do paměti systému. Pokud k výše uvedené situaci dojde po třetí, systém zůstane v nouzovém režimu trvale.

Obnova standardního nastavení bude možná pouze pomocí "Diagnostic Tool", jenž vlastní pouze servisní střediska Bosch. Toto říká Claus Fleischer, generální ředitel společnosti Bosch eBike Systems. Zda-li na tuto situaci nějak zareagují výrobci čipů, nevím. 

V budoucnu bude software Anti-Tuning integrován do všech elektrokol s motorovými systémy Bosch, tedy pravděpodobně automaticky i do starších elektrokol v okamžiku, kdy elektrokolo bude připojeno na diagnostiku a dojde k upgrade SW.

  

Modular rail system

Haibike modular rail system

Třešničkou na pomyslném dortu je Modular Rail Systém - MRS

S modular rail systémem se setkáme u nejvyšších řad elektrokol Haibike s pohonem Bosch.

Jedná se o kolejničku na hlavní rámové trubce, do které lze umístit vícero věciček. (Bohužel ne všechny najednou) Asi nejzajímavější je možnost namontovat RANGE EXTENDER, tedy druhou baterii a získat tak až 1,125 KWh energie k ataku na hranici dojezdu kolem 200 km.

Nejčastěji tuhle kolejničku ale využijeme na košík na láhev, jehož umístění na elektrokolech bývá problém. Na výběr máme klasický košík, nebo „bezkošíkové" řešení FIDLOCK. Tahle hračka funguje tak, že součástí láhve je magnetický držák a jeho protikus je namontován v MRS. Láhev stačí přiblížit k rámu a systém si téměř sám přitáhne a zacvakne do rámu. Když se chceme napít, láhev pootočíme, jako tretru na SPD a uvolníme. Funguje to perfektně.

A další variantou je montáž brašny na nářadí, či jiných nezbytností, samozřejmě pomocí systému FIDLOCK 

Jukněte na video:

 

 

Ovládací panely

Haibike pro rok 2020 používá na elektrokolech s motorem BOSCH tyto ovládací panely:

  • Intuvia
  • Purion
  • Kiox

Bosch vyrábí ještě palubní počítač NYON a systém COBI, což je řešení, u kterého namísto displeje namontujete na řídítka vlastní smartphone a připojíte jej přes bluetooth. Tato řešení nejsou v kolekci Haibike 2020 standardně montována.  

Popišme si vlastnosti ovládcích panelů Intuvia, Purion a Kiox podrobněji:

Intuvia

Služebně nejstarší počítač Intuvia má vlastní akumulátor, takže můžeme zobrazovat hodnoty a měnit nastavení i když není umístěn na kole. Můžeme jej také dobíjet přes USB, například z počítače. Pokud je panel Intuvia v držáku na řídítkách, je jeho akumulátor dobíjen z hlavní baterie elektrokola. Akumulátor není uživatelsky výměnný a pokud dojde k jeho zničení (typicky tehdy, pokud jej přes zimu necháte na kole v garáži a zmrzne) pak displej funguje pouze pokud je v držáku a je napájen z hlavní baterie. 


Součástí displeje Intuvia je malý ovladač se čtyřmi tlačítky, který se montuje na řídítka do bezprostřední blízkosti rukojeti, tak aby bylo možno celý systém ovládat palcem bez pouštění řídítek. Ovladač má dvě tlačítka pro zvýšení, snížení, nebo vypnutí asistence, jedno tlačítko na ovládání zobrazení hodnot na displeji a jedno pro podporu při tlačení kola (WALK do 6 km/h) zbylá tlačítka jsou součástí displeje.

XDuro počítač Intuvia

Intuvia zobrazuje: 

    • okamžitou rychlost
    • průměrnou rychlost
    • maximální rychlost
    • denní vzdálenost
    • celkovou vzdálenost
    • hodiny
    • čas jízdy
    • předpokládaný dojezd v závislosti na zvoleném stupni asistence a aktuálním nabití akumulátoru
    • stupeň nabití akumulátoru
    • okamžitý výkon motoru
    • zobrazení kódu závady v případě, že se něco pokazí.

Tip: Ke kolu s Intuvií většinou dostanete pytlíček se šroubkem M3. Ten použijete tehdy, pokud nechcete mít panel sundavací. Musíte odšroubovat držák z řídítek, nasunout Intuvii, zespodu zašroubovat šroubek a pak celý držák i s panelem našroubovat na řídítka. 

 

Purion 

Vše co potřebujete sledovat a ovládat, máte na dosah ruky.

 Ovládací panel Purion se odstěhoval k levému gripu a uvolnil tak místo na středu řídítek například pro brašnu.

displej Bosch Purion

Bosch purion - ovládací panel na dosah ruky

Ovládací panel Purion je krabička s displejem a tlačítky, která je na pevno přišroubována na levé straně řídítek a její kabel vede až k motoru, takže pravděpodobnost, že na rozdíl od Intuvie, či Nyonu vám ji někdo odcizí, je menší.

 

Ovládací prvky 

 

 

Bosch Purion  ovládací prvky

 

 

Ovládání je jednoduché, jen je potřeba znát několik zkratek:

  • Asistent chůze má dvoustupňové zapínání, aby nedošlo k neočekávanému roztočení motoru. Je třeba zmáčknout tlačítko asistenta a následně tlačítko PLUS.
  • Pro přepínání módu slouží tlačítko MÍNUS po dobu 2 sec,
  • Smazání denní vzdálenosti docílíme dlouhým stiskem PLUS a MÍNUS
  • Jas displeje nastavíme při zapnutí a současném držení PLUS nebo MÍNUS.
  • Osvětlení, pokud je osazeno a napájeno z pohonné baterie, se zapíná dlouhým stiskem PLUS a vypíná dlouhým stiskem MÍNUS
  • Nejčastěji však tlačítka PLUS a MÍNUS stiskneme krátce pro změnu režimu od ECO přes TOUR, SPORT nebo eMTB až do režimu TURBO.

Zobrazované údajeBosch Purion zobrazované hodnoty

Purion zobrazuje:

  • okamžitou rychlost
  • ujetou denní vzdálenost
  • ujetou roční vzdálenost
  • jízdní režim
  • dojezd
  • stav baterie (jeden dílek je 20% kapacity)*

* pokud symbol baterie bliká a baterii nelze využít k pohonu kola, je ještě cca 2 hodiny možné používat osvětlení. Purion nemá akumulátor, ale dva uživatelsky výměnné články CR2016.

Kiox

Nový palubní počítač Kiox nabízí všechny funkce, které sportovní jezdec potřebuje.

 ovládací panel Bosch Kiox

Vlastnosti:

  • Barevný displej 1,9" odolný proti poškrábání (Gorila sklo)
  • Podsvícení se přizpůsobuje okolním světelným podmínkám
  • Umí spolupracovat s elektronickými systémy řazení
  • Podpora DualBattery: zobrazuje úroveň nabití obou baterií
  • Výběr z 9 jazyků (s absencí češtiny)
  • Možnost nabíjení externích zařízení přes USB (5V, 1000 mA)
  • Možnost zobrazení servisních intervalů
  • Walk asistent se dvěmi úrovněmi podpory
  • Tlačítko pro ovládání osvětlení
  • Magnetický držák na řídítka nebo představec pro snadné uchycení a vyjmutí - drží spolehlivě i v terénu.
  • Interní baterie umožňuje prohlížení zaznamenaných údajů i mimo elektrokolo

 

Ovládací prvky:

Bosch Kiox na elektrokolech Winora

Zobrazované funkce:

  • okamžitá rychlost
  • průměrná rychlost
  • porovnání okamžité a průměrné rychlosti
  • ujetá vzdálenost celková
  • ujetá vzdálenost dílčí
  • stav nabití baterie (podporuje i Dual battery)
  • zobrazení tepové frekvence
  • výkon jezdce
  • výkon motoru
  • mód asistence
  • hodiny / stopky 

 

Kiox funkce

Baterie

Stejně jako většina výrobců elektrokol, používá i Bosch k pohonu lithium-iontové články Li-Ion 18650 značky Samsung (18650 znamená 18x65mm). V útrobách plastového pouzdra se jich v závislosti na kapacitě baterie mačká 40 nebo 50 ks.

Umístění baterie má vliv na těžiště elektrokola a snadnou manipulaci s ním 

Baterie – nejdražší součást elektrokola je umístěna buď na jedné z rámových trubek co nejníže, aby elektrokolo mělo nízko umístěné těžiště. Trendem je schovávat baterii do rámové trubky. Baterie mají energii (nesprávně kapacitu) 300 – 625Wh, třístovka se ale vyskytuje zřídka, v kolekci 2020 ji nenajdeme.

powerpack Bosch pro elektrokola

BMS -  battery management system

To je ta destička s mikroprocesory na levém "powerpacku".

Kromě jednotlivých článků obsahuje pouzdro desku BMS . BMS se stará o to, aby články byly jako v bavlnce, tedy aby nebyly vybíjeny pod bezpečnou mez, nebo naopak přebíjeny. BMS dále zaznamenává mnoho podružných údajů, jako počet nabíjecích cyklů, nejnižší a nejvyšší teplotu, v jaké se baterie nacházela, jak dlouho jsme ji zapomněli ve vybitém stavu. BMS také hlídá, zda je baterie nabíjena pomocí originální nabíječky, připojena jen a pouze k řídící jednotce elektrokola Bosch a v případě, že zjistí nějaký problém, baterii odpojí a zablokuje. Většinu těchto údajů lze zobrazit při připojení kola na diagnostiku. V případě reklamace má výrobce tyto údaje k dispozici a pokud například zjistí, že baterie zmrzla, reklamaci zamítne.

Bateriím věnujeme velký prostor na stránce o elektrokolech, proto zde uvedeme jen údaje vztahující se k bateriím Bosch.

Baterie Bosch na elektrokolech Haibike:

Winora používá baterie Bosch powerpack 400 - 500 Wh a powertube 500Wh

Ze škály vyráběných baterií Bosch jsou na kolech Haibike 2020 použity powerpacky 400 a 500Wh a powertube  500 a 625Wh.

Užitečné odkazy na stránky o bateriích:

Baterie – trocha teorie tě nezabije

Jak pečovat o baterii?

Mrkněte na náš Tahák:

Jak správně pečovat o baterie

  

Jaký dojezd má elektrokolo s baterií 300 ... 400 ... 500Wh?

Na to Vám neodpovíme, závisí to přibližně z 1/3 na elektrokole, z 1/3 na okolních podmínkách a z 1/3 na cyklistovi samotném. Existuje kalkulačka dojezdu, kde si můžete zadat jaký máte motor, jakou kapacitu baterie, kolik vážíte, v jakém terénu a jakou rychlostí se pohybujete

a kalkulačka Vám spočítá předpokládaný dojezd v rozmezí 25 -250Km.

Nebo si u nás půjčte jedno z našich testovacích elektrokol na den, nebo na víkend a vyzkoušejte si dojezd na vámi zvolené trati. (Půjčovné je pár kaček, ale chceme vysokou kauci cca 40 000,- kč)

 

Spočítejte si dojezd elektrokola

 

Bosch ve své příručce k baterii udává hodnoty dojezdu za různých podmínek a pak také tzv. kombinovanou spotřebu (**Mix různých režimů asistence). Zde jeden z příkladů:

Dojezd elektrokola Haibike XDuro s pohonem Performance CX a baterií 500Wh

Pod pojmem ideální podmínky si představme krajinu bez kopců, asfaltový povrch, jezdce o hmotnosti pod 70kg, který umí řadit vhodné převody a pohybuje se průměrnou rychlostí 15 km/h.


Pod pojmem příznivé podmínky si představme lehce zvněný terén, cesty se zpevněným povrchem, jezdce s hmotností mezi 70-80kg, který volí správné převody a pohybuje se průměrnou rychlostí 20 km/h.


A nepříznivé podmínky jsou popsány jako horský terén, pneumatiky s hrubým dezénem, necitlivé řazení, jezdec o hmotnosti nad 85 kg, protivítr a průměrná rychlost 25 km/h. 

 

Nabíječky - Rychlá, Standard a Compact

Nabíječky Bosch Standard 4A, Compact 2A a Fast 6A

 
Součástí elektrokola Winora s pohonem Bosch je nabíječka do sítě 230V a to buď v provedení standard (4A), nebo compact (2A). Novinkou je nabíječka FAST Charger (6A), kterou lze dokoupit (4.490,- kč ).

Porovnání parametrů:

Compact Charger

  • maximální proud 2A
  • Hmotnost 600g
  • Nabití 50% baterie 500Wh: 3,5 hod
  • Nabití 100% baterie 500Wh 7,5 hod 

Standard Charger

  • maximální proud 4A
  • Hmotnost 800g
  • Nabití 50% baterie 500Wh: 2 hod
  • Nabití 100% baterie 500Wh 4,5 hod 

Fast Charger

  • maximální proud 6A
  • Hmotnost 1000g
  • Nabití 50% baterie 500Wh: 1,2 hod
  • Nabití 100% baterie 500Wh 3 hod

Fast charger není vhodný pro powerpacky 300Wh, které nabíjí max proudem jen 4A

Existovala ještě nabíječka Travel na 12V, ta ale byla vyřazena z nabídky :-( 

 Přeštěte si jak nabíjet baterii tak, abyste dosáhli její maximální životnosti

 

Diagnostika závad

 

diagnostika závad na elektrokolech  Bosch


I ten nejlepší stroj, jakým je i elektrokolo s pohonem Bosch, se může pokazit. Pro diagnostiku závad pohonů Bosch používáme diagnostickou sadu, která umožňuje:

  • základní diagnostiku motoru, baterie a displeje
  • zobrazení a reset chybových hlášení
  • nastavení některých parametrů
  • prohlížení historie používání režimů asistence
  • prohlížení historie nabíjení a skladování baterie
  • zobrazení počtu nabíjecích cyklů a přenesené energie
  • aktualizaci software
  • vytváření diagnostických reportů pro zákazníka 
  • vytváření reportů pro komunikaci s výrobcem

 Každé opravě, nebo případné reklamaci musí předcházet celková diagnostika systému elektrokola s pohonem Bosch.

  

Předprodejní servis - jak sestavujeme jízdní kola (nejen elektrická) v našem servisu



 

A co pro Vás uděláme navíc?

Vyzkoušejte elektrokolo před nákupem

Nekupujte zajíce v pytli a před nákupem si elektrokolo vyzkoušejte. Zapůjčíme vám testovací elektrokolo Haibike s motorem Bosch na den nebo na celý víkend. Otestujete elektrokolo na vlastní trati přesně dle vašich představ.

vybíráte elektrokolo

Vyzkoušejte Haibike SDURO HardSeven 4.0 2018 s motorem BOSCH CX a baterií 500Wh 

Hlavní znaky tohoto testovacího kola:

  • Nejvýkonnější motor od Bosche Performance CX (3. generace)
  • Kroutící moment až 75 NM
  • Špičkový výkon až 610 W
  • 11 rychlostí s řazením SRAM NX
  • Funkce rozpoznání řazení
  • Baterie 500 Wh pro dlouhý dojezd

Více o možnosti zapůjčení testovacího kola s pohonem BOSCH v TEST ZÓNĚ

Nastavení posedu 


nastavení posedu u elektrokola

Bez správného nastavení posedu nebude jízda na kole tím správným požitkem. Až budete mít vybrané správné kolo s vhodnou velikostí rámu, přijde na řadu přizpůsobení posedu podle postavy a podle jízdního stylu. Jiný sklon trupu volí závodníci a jiný rekreační turisté. Pokud nevystačíme s rozpětím, které umožňuje posouvat sedlovkou, sedla a představec, přichází na řadu možnost výměny představce za jiný s větším sklonem, nebo různých nástavců, které umožňují zvednout řídítka a docílit většího pohodlí.

Úpravy na míru

Málokteré kolo z výroby přesně vyhovuje požadavkům zákazníka. Jsme připraveni vyměnit některé komponenty, jako například sedlo, sedlovku, představec či pneumatiky, abychom jej vyladili dle vašich požadavků. U elektrokol bývá potíž s umístěním košíku na láhev a proto disponujeme různými objímkami úchyty a držáky speciálně vyvinutými pro elektrokola.

 úprava elektrokola na míru

Pokud již si na kolo s kotoučovými brzdami poručíte stojánek, expediční nosič a blatníky se vzpěrami, vybereme komponenty, které jsou navzájem kompatibilní a vše namontujeme precizně, aby celek byl funkční a zároveň působil elegantně.

Osvětlení

je samostatnou kapitolou. Buď jej vyřešíte bateriovými svítilnami, nebo využijete možnost napájet osvětlení z pohonného akumulátoru elektrokola a zapínat jej již existujícím tlačítkem na ovládacím panelu. V nabídce máme několik LED světlometů určených speciálně pro elektrokola. V tom případě je potřeba protáhnout kabel rámem a připojit pomocí speciálního konektoru do řídící jednotky v motoru. Tuto úpravu provedeme zdarma, platíte jen svítilnu a montážní materiál. Doporučujeme takto řešit pouze přední osvětlení a dozadu použít blikačku. Máme skladem i blikačku, u které výrobce dodává úchyt připravený pro montáž na nosič, takže u kola osazeného nosičem netřeba improvizovat.

Formátování akumulátoru zdarma,

jak nabízí někteří prodejci, vám zcela určitě nenabídneme. Naformátovat vám můžeme leda harddisk, nebo text.

 formátování disku

Akumulátorů se týká formování (nikoliv formátování) a to zejména akumulátorů olověných, niklokadmiových a niklmetalhydridových, když jsou dlouho nepoužívané a následně "podbité". Články se po delší nečinnosti, obvykle několik měsíců, stanou chemicky málo aktivní - jakoby zleniví a není možné využít celou jejich kapacitu. Na vině jsou chemické reakce, které způsobí zmenšení aktivní plochy chemických sloučenin na elektrodách akumulátoru. Formováním dojde k aktivaci chemických reakcí a obnově plné kapacity článků

V žádném případě ale nelze formovat články lithiové. Ty se totiž do stavu podbití vůbec nesmějí dostat, neboť by došlo k jejich nevratnému poškození. Takže u Li-Ion baterie zapomeňte na formátování a formování, ale přesto je třeba baterii věnovat zvýšenou péči, aby sloužila mnoho let.

A právě proto jsme tady s naší bezplatnou nabídkou:

Péče o baterii 

Lithiová baterie Bosch tvoří uzavřenou jednotku s vlastním BMS (battery management system) řízenou mikroprocesorem. BMS řídí nabíjení a vybíjení článků tak aby se nedostaly mimo pracovní rozsah napětí, teploty, aby byly tzv. vybalancované a zároveň nedošlo k vybití pod bezpečnou mez. Tuto baterii lze pouze diagnostikovat, zjistit počet absolvovaných nabíjecích cyklů, připravit ji na zimní uskladnění a případně změřit její reálnou kapacitu.

péče o baterii elektrokola

Baterii od nás dostanete plně nabitou, připravenou k používání a během provozu vám nabídneme zdarma kontrolu a měření reálné kapacity. K tomuto účelu používáme počítačem řízený Battery analyzer BA 600. Nabídka platí po dobu záruky a je vhodné ji využít během podzimu, kdy se chystáte baterii uskladnit. Více o tom, jak pečovat o baterii a prodloužit její životnost se dočtete v našich článcích zde.

Doprava zdarma

Doprava elektrokol zdarma

Jsme nejraději, pokud si kolo vyzkoušíte přímo v naší kamenné prodejně a zde jej i převezmete. Pokud potřebujete nové kolo dopravit domů, do 20 km jej zdarma dovezeme, na delší vzdálenosti jej odešleme přepravní společností v krabici. Na kole, které jsme před tím sestavili a vyzkoušeli, budou odmontovány pedály, řídítka, přední kolo a sedlo se sedlovkou. Sestavení takového kola zabere pár minut, budete ale potřebovat sadu imbusů a klíč na pedály.

Prodejem elektrokola náš servis nekončí

Nové kolo je potřeba pořádně zajet a následně důkladně zkontrolovat a seřídit. U nového kola se očekává, že se usadí tahy bovdenů a tím se "rozhodí" krok přehazovačky, dojde k rozcentrování kol a případně zazlobí některý komponent. Proto je vhodné po ujetí cca 150 km dopravit kolo k nám do servisu na garanční prohlídku a my jej kompletně zkontrolujeme a seřídíme.

servis elektrokol Haibike

Garanční prohlídka 

je seznam úkonů, které je nutné provést po určité době používání kola, aby se předešlo možným závadám v budoucnu. Garanční prohlídka není povinná, ale její absolvování doporučujeme. 

Garanční prohlídka a následné seřízení je u nás ZDARMA 

Je třeba ji absolvovat nejpozději do půl roku od zakoupení, ideálně po 10 hodinách provozu.

I potom je potřeba se o elektrokolo pravidelně starat. A s tím Vám také pomůžeme. 

Pro rok 2020 jsme získali status "Oficial Haibike expert - Premium service"

firma Velofiala získala status Premium service - Oficial haibike expert

 

I nadále zajistíme potřebný servis vašeho elektrokola jak po stránce mechanické, tak elektrické a věříme, že se budeme pravidelně setkávat.

Vaše nefalšované recenze
na Heuréce
 

Jak zasíláme kola ?

před odesláním kolo vybalíme, sestavíme, seřídíme a pak znovu částečně rozebereme a zabalíme do krabice

Přidejte se k nám na Facebooku

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info